اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت

آزادی 130 زندانی جرایم غیر عمد در استان مرکزی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه زندانیان جرایم غیر عمد استان مرکزی از آزادسازی 130 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان در سال جاری خبر داد.

آزادی 130 زندانی جرایم غیر عمد در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عباسعلی عرب ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری‌‌های به عمل آمده از سوی ستاد دیه استان از ابتدای سال جاری تاکنون 130 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

وی تصریح کرد: مبلغ کل دیه برای آزادسازی این زندانیان بیش از 23 میلیارد ریال بوده که 457 میلیون ریال آن از محل اعطای تسهیلات بانکی و مبلغ بیش از 22 میلیارد ریال آن از محل منابع  ستاد دیه استان و اعتبارات بند 94 بودجه یکصدمین سفر ریاست جمهور تامین شده است.

مدیر عامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه زندانیان جرایم غیر عمد استان مرکزی گفت: شاکیان این زندانیان نیز بیش از 73 میلیارد ریال گذشت کرده و موجب آزادسازی زندانیان شدند.

عرب ادامه داد: به مناسبت عید سعید مبعث نیز زمینه آزادسازی چند نفر از زندان جرایم غیر عمد فراهم شده است که به زودی آنها نیز آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان باز می‌گردند.

وی با بیان اینکه زندانیان جرایم غیر عمد ناخواسته و گاها به دلیل مطالبه مهریه، قتل و تصادف غیر عمد در زندان به سر می‌برند گفت: کاهش جمعیت زندان‌های استان از برنامه‌های مهم زندان است که در این راستا سعی می‌شود با صحبت شاکیان و گرفتن رضایت زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد فراهم شود.

مدیر عامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه زندانیان جرایم غیر عمد استان مرکزی با تاکید بر اهمیت گذشت بیان داشت: گذشت و کمک به آزادسازی زندانی در دین مبین اسلام مورد تاکید و سفارش قرار گرفته که این امر مهم نیازمند فرهنگ‌سازی است.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول