اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد دیه گیلان خبر داد

آزادی بیش از 1000 زندانی جرایم غیرعمد گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل ستاد دیه گیلان از آزادی یک هزار و 126 زندانی جرایم غیر عمد در این استان خبر داد.

آزادی بیش از 1000 زندانی جرایم غیرعمد گیلان

حمید کامران‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه سال گذشته یک‌هزار و 126 زندانی غیرعمد به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند، اظهار کرد: طبق نظر مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و خالی شدن زندان‌ها از محکومان جرایم عمد، در تلاش هستیم با جدیت و پیگیری مستمر این فرمان اجرایی و عملیاتی شود.

وی، با اشاره به اینکه در این راستا از تمام امکانات بالقوه دولت و مردم بهره گرفته می‌شود، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با استفاده از این امکانات زندانیان جرایم غیرعمد و افراد واجدالشرایط از زندان‌ها خارج و به کانون خانواده خود باز گردند.

مدیرعامل ستاد دیه گیلان میزان محکومیت افراد مذکور را 78 میلیارد و 820 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: یک میلیارد و 625 میلیون تومان نقدینگی خانواده و پرداخت بیمه برای جرایم این افراد بود.

وی، گذشت شکات یک‌هزار و 126 زندانی را 61 میلیارد و 738 میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: مساعدت ستاد دیه شامل وام قرض‌الحسنه و بلاعوض نیز 6 میلیارد و 701 میلیون تومان بود.

کامران‌زاده، پرداخت بیمه و صندوق تامین را 611 میلیون تومان و کمک کمیته امداد به زندانیان مذکور را 77 میلیون و 600 هزار تومان ذکر کرد و یادآور شد: میزان قبول اعسار از جانب قضات گیلان 8 میلیارد و 36 میلیون تومان بود.

وی، کمک‌های موردی به زندانیان جرایم غیرعمد را 31 میلیون و 400 هزار تومان بیان کرد و یادآور شد: تعداد 405 نفر از زندانیان غیرعمد به بانک‌های عامل معرفی شدند که 75 نفر آنها وام خود را دریافت کردند.

به گفته این مسئول، شکات 79 درصد رقم ریالی را بخشیدند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول