اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ستاد دیه خبر داد

آزادی 4‌ هزار زندانی غیرعمد در کشور

خبرگزاری فارس: قائم مقام ستاد دیه گفت: امسال به مناسبت یک‌صدمین سفر استانی رئیس جمهور 4 هزار زندانی جرایم غیرعمد کشور از زندان آزاد می‌شوند.

آزادی 4‌ هزار زندانی غیرعمد در کشور

ناصر جعفرقلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: زندانیان جرایم غیرعمد کشور با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال که 400 میلیارد ریال آن از طرف ستاد دیه و مابقی از منابع دیگر تامین می‌شود، از زندان آزاد می‌شوند.

وی با بیان اینکه تصویب قانون جدید مهریه اثری در تعداد زندان‌های مهریه نمی‌گذارد، افزود: زندانیان مهریه به علت عدم پرداخت تعدادی سکه به زندان می‌روند نه به خاطر 110 سکه، اما باید در تعیین مهریه توسط زوج‌ها فرهنگ‌سازی صورت پذیرد.

قائم مقام ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه در جلسات مجلس شورای اسلامی برای طرح‌ریزی قانون جدید مهریه از ستاد دیه کشور نیز مشورت گرفته شد و این ستاد نیز نظرات کارشناسی خود را اعلام کرده است اضافه کرد: خانواده‌ها و بزرگترها باید در هنگام تعیین مهریه مشورت و دقت لازم را داشته باشند تا زوج‌ برای اعطای مهریه به همسر خود دچار مشکل حقوقی و قضایی نشود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زوج در همان ابتدای تعیین مهریه باید دقت لازم را داشته باشد و دفترخانه‌های ازدواج نیز زوج را در هنگام ثبت عقد و مهریه آگاه سازند.

جعفرقلی ستاد دیه استان فارس را ستاد فعال و پیشرو در آزادسازی جرایم غیرعمد در کشور عنوان و تصریح کرد: سال گذشته ستاد دیه فارس 50 میلیارد ریال اعتبار از سفر رئیس جمهور به فارس جذب کرد و همواره این ستاد جزء ستادهای فعال و موفق کشور قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/‌ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول