اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش کمیته امداد صورت گرفت

آزادی 52 زندانی نیازمند زنجانی در سال 90

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: در سال گذشته 52 زندانی نیازمند در استان زنجان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان آزاد شده‌اند.

آزادی 52 زندانی نیازمند زنجانی در سال 90

علیرضا افغان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) در رابطه با آزادی زندانیان همچون سنوات گذشته با همکاری سازمان زندان‌ها، دادگستری و انجمن حمایت از زندانیان نیازمند و ستاد دیه فعالیت و اقدام به آزادی تعدادی از زندانیان نیازمند کرده است.

وی گفت: آزادسازی زندانیان نیازمند در دو بخش به صورت پرداخت وام قرض‌الحسنه طولانی مدت و همچنین کمک‌های بلاعوض صورت می‌گیرد.

رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان یادآور شد: در مجموع در طول سال گذشته 52 زندانی نیازمند جرائم غیر عمد با پرداخت وام‌ و کمک‌های بلاعوض کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان آزاد شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 16 زندانی نیازمند نیز از طریق کمک‌های بلاعوض، جشن گلریزان، کمک‌های مردمی و مبالغ جمع‌آوری شده در روز عید فطر آزاد شده‌اند اضافه کرد: در این راستا نیز 21 میلیون و 700 هزار تومان هزینه شده است.

افغان با اشاره به اینکه 48 نفر از زندانیان نیازمند با پرداخت وام بلاعوض آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشته‌اند افزود: مبلغ هزینه شده در راستای این تعداد زندانی نیازمند 2 میلیارد و 93 میلیون ریال بود.

وی با اشاره به اینکه مشمولان طرح آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد هستند اضافه کرد: پس از بررسی وضعیت زندانی‌ها کمیته امداد با پرداخت وام‌ها و کمک‌های بلاعوض نسبت به آزادسازی این زندانیان اقدام می‌کند.

رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در ادامه با اشاره به سقف وام‌های پرداختی در این بخش یادآور شد: در دعاوی مالی کمیته امداد اقدام به پرداخت 6 میلیون تومان وام کرده و در زمینه تصادفات نیز 8 میلیون تومان وام به زندانیان نیازمند پرداخت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل شوراهای حل اختلاف برای سهولت در رسیدگی به کار مددجویان افزود: تاکنون هفت شعبه حل اختلاف برای رسیدگی به امور مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان راه‌اندازی شده است.

محمدیون با اشاره به معاضدت‌های حقوقی صورت گرفته برای حمایت از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که با کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران حقوقی قوه قضائیه صورت گرفته است، مددجویانی که مشکلی در زمینه حقوقی داشته باشند به این مراکز معرفی شده و اقدامات حمایتی از آنها انجام می‌شود.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول