اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان اعلام کرد

حمایت کمیته امداد از 528 خانواده زندانی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کردستان از حمایت این نهاد مقدس از 528 خانواده زندانی استان خبر داد.

حمایت کمیته امداد از 528 خانواده زندانی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد دیه استان کردستان که با حضور اعضای این ستاد در اداره‌کل کمیته امداد استان برگزار شد، اظهار کرد: 528 خانواده زندانیان استان در سال گذشته از خدمات مختلف این نهاد مقدس بهره‌مند بوده و بیش از 300 میلیون تومان در سرفصل‌های مختلف به آنان خدمات‌رسانی شده است.

به گفته وی، ایجاد 22 مورد اشتغال‌زایی برای این خانواده‌ها با استفاده از منابع مالی امداد و وام‌های مختلف بوده که در سال گذشته به منظور رفع مشکلات و نیازها و توانمندسازی خانواده‌های زندانیان در سطح استان انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کردستان حمایت از خانواده‌های محروم زندانیان که به‌صورت مستقیم به کمیته امداد مراجعه می‌کنند را به‌عنوان یکی دیگر از اولویت‌های این نهاد برشمرد و گفت: به منظور ارائه خدمات بیشتر به این افراد در کنار منابع مالی خود امداد استان، تلاش برای جذب امکانات از طریق تهران نیز به‌صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

افزایش 10 درصدی خدمات کمیته امداد به خانواده‌ زندانیان

موسی‌نژاد از کاهش 20 درصدی آمار خانواده‌ زندانیان زیر حمایت‌ کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کردستان در سال‌جاری خبر داد و افزود:‌ با این وجود، ارائه خدمات به این مجموعه 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: توانمندسازی خانواده‌های زندانیان و تلاش در راستای بازگشت دوباره زندانیان به جامعه بعد از آزادی یکی از اولویت‌های کمیته امداد امام‌خمینی(ره) است.

آسیب‌شناسی مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنها

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کردستان، آسیب‌شناسی مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان را ضروری دانست و گفت:‌ این مهم به منظور ارائه راهکارهای مختلف برای جلوگیری از بروز جرائم و تلاش در راستای ورود زندانیان به جامعه بعد از آزادسازی باید به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد:‌ برای جلوگیری از بازگشت دوباره زندانیان به زندان بعد از آزادی توجه به اشتغال و مشکلات احتمالی فرا‌روی آنان ضرورت دارد.

وی در ادامه به برنامه‌ها و اهداف کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در دهه چهارم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین هدف این نهاد در دهه عدالت و پیشرفت حرکت مددجویان و نیازمندان به سمت توانمندسازی و خودکفایی است.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کردستان تصریح کرد: این نهاد مقدس به منظور تحقق این مهم با ورود به حوزه‌های مختلف به‌ویژه در بحث اشتغال‌زایی اقدامات ارزشمندی را انجام داده است.

موسی‌نژاد با اشاره به کسب رتبه برتر کمیته امداد امام(ره) کردستان، در زمینه ایجاد اشتغال در سال‌ گذشته در بین ارگان‌ها و نهادهای استان اضافه کرد: این نهاد مقدس در سال گذشته با ایجاد بیش از 9 هزار و 600 فرصت شغلی موفق به کسب رتبه نخست در بحث اشتغال‌زایی شد.

به گفته وی، کمیته امداد امام(ره) استان با صرف اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان که 10 میلیارد آن از منابع مالی خود امداد و 35 میلیارد دیگر از محل تسهیلات بانکی تامین شد، موفق به ایجاد این میزان شغل برای جامعه هدف در سطح استان شده است.

وی اضافه کرد:‌ کسب عنوان نخست در زمینه اشتغال‌زایی توسط کمیته امداد امام‌خمینی(ره) با وجود اینکه رسالت اصلی این نهاد ایجاد اشتغال نیست، افتخار بزرگی برای خادمان این نهاد مقدس است.

انتهای پیام/ب10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول