اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت غله زنجان خبر داد

کسب رتبه نخست کشوری توسط غله زنجان در زمینه آموزش نانوایان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت غله استان زنجان گفت: شرکت غله استان زنجان در زمینه آموزش نانوایان رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

کسب رتبه نخست کشوری توسط غله زنجان در زمینه آموزش نانوایان

پرویز خالقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سال گذشته استان زنجان در زمینه آموزش نانوایان رتبه دوم کشوری را دارا بود، ولی با اقدامات صورت گرفته در سه ماهه چهارم سال گذشته و در سه ماهه نخست سال جاری استان زنجان در رتبه نخست کشوری در بحث آموزش نانوایان قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات این شرکت در زمینه آزمایش نان و آرد تولیدی در استان اضافه کرد: کیفیت این دو محصول به صورت مستمر توسط بازرسان شرکت غله مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر آزمایشگاه شرکت غله استان زنجان یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های استان است، اضافه کرد: به منظور پخت نان در حد مطلوب به صورت مستمر کیفیت نان تولیدی در این آزمایشگاه‌ها مورد‌ آزمایش قرار می‌گیرد.

وی میزان رطوبت آرد تولیدی، میزان گلوتن موجود در آرد، اسیدیته و خاکستر را از مواردی عنوان کرد که بر روی آرد تولیدی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خالقی در ادامه با اشاره به اینکه اگر رطوبت آرد تولیدی در بالاتر از حد مجاز باشد، موجب کپک‌زدگی می‌شود، افزود: با بررسی‌های صورت گرفته میزان رطوبت آرد تولیدی در استان زنجان در حد مطلوب قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه پایین‌بودن میزان گلوتن آرد موجب سستی خمیر شده و نانوا را مجبور به استفاده از آرد می‌کند، اضافه کرد: با آزمایش‌هایی که بر روی آردهای تولیدی صورت می‌گیرد، تلاش می‌شود آردهای تولیدی از این نظر در کیفیت مطلوبی قرار داشته باشند.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه نان مطلوب نانی است که دارای رنگ تیره باشد، اضافه کرد: در حال حاضر برخی از افراد جامعه بر این باور هستند که رنگ روشن نان دلیل بر کیفیت آن است، ولی اینگونه نیست و هر قدر نان تیره‌تر باشد، کیفیت آن بالاتر است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول