اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت و معدن کردستان اعلام کرد:

ایجاد کمیته درجه‌بندی نانوایان سنتی در سنندج

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت و معدن کردستان گفت: در راستای ارتقای کیفیت آرد و نان این استان کمیته درجه‌بندی نانوایان سنتی در سطح شهرستان سنندج به‌عنوان پایلوت در حال پیگیری است.

ایجاد کمیته درجه‌بندی نانوایان سنتی در سنندج
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سرپرست سازمان صنعت و معدن کردستان صبح امروز در کارگروه تخصصی فرآیند اصلاح گندم که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور در سنندج، اظهار داشت: میزان استاندارد نمک مصرفی در هر 100 کیلوگرم آرد در خبازی‌های کشور یک کیلو و 800 گرم است در حالی که در خبازی‌های استان کردستان در هر 100 کیلوگرم آرد کمتر از یک کیلوگرم نمک مصرف می‌شود.
سیروس شاه‌غیبی گفت: در اجرای بند 15 قانون برنامه پنجم توسعه مصوب مجلس شورای اسلامی دو زیرمجموعه با عنوان کارگروه ارتقای کیفیت ارقام کشت گندم و کارگروه کیفیت آرد و نان، در کارگروه تخصصی فرآیند اصلاح کیفیت گندم و آرد استان فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه کمیته فرهنگی نان سبوس‌دار در مقایسه با نان فاقد سبوس در سطح استان برای بهبود کیفیت نان تشکیل شده، افزود: در راستای ارتقای کیفیت آرد و نان استان کمیته درجه‌بندی نانوایان سنتی در سطح شهرستان سنندج به‌عنوان پایلوت در حال پیگیری است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و توسعه استان کردستان همچنین در بازدید عباس قبادی، معاون وزیر صنعت و تجارت کشور از کارخانه آرد سنندج، کارخانجات آرد را یکی از حلقه‌های مهم زنجیره کیفیت نان عنوان کرد و افزود: بخش صنعت و تولید استان به حمایت بیشتری نیاز دارد و ما به‌عنوان نماینده دولت در منطقه با تمام توان خود برای برطرف شدن مشکلات این بخش تلاش می‌کنیم چرا که کارخانه‌های تولیدی در رشد و توسعه اقتصادی منطقه و کشور تاثیر بسیاری دارند.
شاه‌غیبی خواستار توسعه کمی و کیفی هر چه بیشتر صنعت آرد و نان استان شد و گفت: در راستای حمایت از تولید باکیفیت در کردستان ما آمادگی لازم را برای حمایت و پشتیبانی از کارخانجات آرد و افزایش صادرات آرد به کشور عراق داریم.
در این بازدید معاون وزیر صنعت و تجارت کشور از قسمت‌های مختلف کارخانه آرد سنندج دیدن کرد و در نشستی با مدیرعامل این کارخانه به بررسی مشکلات پرداخت.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول