اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

هیچ مدرسه‌ ابتدایی با اجرای نظام آموزشی جدید تعطیل نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با اجرای نظام جدید آموزشی در سال آینده تحصیلی هیچ مدرسه ابتدایی در استان بوشهر تعطیل نمی‌شود.

هیچ مدرسه‌ ابتدایی با اجرای نظام آموزشی جدید تعطیل نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر خلیل رضایی صبح امروز در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: 153 مدرسه ابتدایی استان بوشهر کمتر از 200 دانش‌آموز، چهار مدرسه دو دانش‌آموز، 11 مدرسه سه دانش‌آموز و بیش از 30 مدرسه کمتر از 10 دانش‌آموز دارند اما با این وجود تغییری در نحوه آموزش این مدارس نخواهیم داشت و آموزش همچنان در مدارس ابتدایی استان بوشهر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در مقطع متوسطه و راهنمایی 33 هزار ساعت در هفته آموزش به صورت حق‌التدریس داریم که ماهانه 900 میلیون تومان هزینه در بر دارد به گونه‌ای که هشت دانش‌آموز در این مقاطع، 11 معلم دارند.

رضایی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در کنار تربیت نیروی انسانی کارآمد از هدر رفت بیت‌المال جلوگیری و زمینه استفاده بهینه از منابع مالی را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه سال آینده 97 مدرسه راهنمایی زیر 40 نفر خواهیم داشت ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده در نظام آموزشی جدید، ساماندهی دانش‌آموزان و مدارس در حال انجام است طوری که امکان ادامه تحصیل دانش‌آموزان همه مناطق از طریق روستا مرکزی، هدایت به مدارس شبانه‌روزی و ضمیمه‌ کردن به مدارس دیگر فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: 27 مدسه متوسطه و 97 مدرسه راهنمایی با زیر 40 دانش‌آموز در استان داریم که برای معلمان حق‌التدریسی این مدارس معادل یک‌هزار و 380 نفر دستمزد پرداخت می‌کنیم و باید ساماندهی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

رضایی اضافه کرد: باید با همدلی، درک مشترک، تفاهم و تعامل کمترین دغدغه را برای خانواده‌ها در اجرای نظام آموزشی جدید داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در نظام جدید آموزشی در مقاطع راهنمایی و متوسطه ادغام، کیفیت‌بخشی و تجمیع داریم اما هیچ مدرسه‌ای تعطیل نمی‌شود ولی در مقطع ابتدایی حتی تجمیع نیز انجام نمی‌شود.

رضایی اظهار داشت: یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استفاده از فناوری‌های نوین است و اگر مدارس ادغام نشوند و پراکنده باقی بمانند اجرای این طرح امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: یکی از مشکلات ما در روستاها تعصب و حساسیت روستاییان و بسنده کردن آنان به تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های محدود موجود در روستا است که این امر به جای نخبه‌پروری موجب نخبه‌‌کشی می‌شود و باید تدبیری اتخاذ شود که دانش‌آموزان به سمت شهرها بیایند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول