اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

تعالی نظام آموزشی بدون نگاهی جامع و فراگیر اماکن‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تعالی نظام آموزشی کشور بدون نگاهی جامع و فراگیر اماکن‌پذیر نیست.

تعالی نظام آموزشی بدون نگاهی جامع و فراگیر اماکن‌پذیر نیست

ابوالقاسم خسروی، صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: وظیفه اساسی کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی، بررسی مسائل مربوط به آموزش و پرورش در کشور و فراهم کردن زمینه تعالی این مقوله در کشور است.

نماینده مردم تربت‌حیدریه در بهارستان نهم یادآور شد: آموزش و پرورش یک مقوله بسیار حساس و بنیادی است و باید نگاهی جامع و فراگیر نسبت به این مقوله داشته باشیم و مجلس شورای اسلامی نیز از طریق کمیسیون آموزش و تحقیقات، تحولات عرصه آموزشی کشور را دنبال می‌کند.

خسروی گفت: رشد و پیشرفت هر جامعه‌ای وابستگی متقابلی با رشد آموزش و افزایش سطح آگاهی در آن جامعه دارد و اگر بتوانیم سطح آگاهی جامعه را بالا ببریم، ثمرات عظیم آن را در افزایش اقتدار ملی کشورمان شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: آموزش در هر کشور دارای دو مرحله است، در سطح ابتدایی آموزش و پرورش و بعد از آن نیز آموزش عالی قرار می‌گیرد و باید نوعی پیوستگی میان این دو مرحله برقرار باشد.

نماینده مردم تربت‌حیدریه در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشورهای پیشرفته دنیا، تاکید کرد: در بسیاری از این کشورها، سنگ بنا به صورت اصولی و دقیق، پایه‌گذاری شده و تاکید زیادی روی آموزش کودکان و نوجوانان خود در مراحل ابتدایی دارند و سپس در آموزش عالی نیز با برنامه‌ریزی‌های دقیق، زمینه شکوفایی استعداد جوانان خود را فراهم می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات بهارستان نهم با تاکید بر ضرورت آسیب‌شناسی نظام آموزش کشور، گفت: حدود 25 سال کار آموزشی انجام داده‌ام و با بسیاری از نقایص و آسیب‌های این حوزه آشنایی کامل دارم و امیدوارم با هم‌یاری سایر نمایندگان با این کمیسیون، ‌گام بلندی برای ارتقای سیستم آموزشی کشور برداریم.

خسروی در پایان با اشاره به ریاست زاهدی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم، گفت: ایشان نیز سوابق آموزشی و دانشگاهی بسیار زیادی دارند و در مقام وزیر علوم نیز به کشور خدمت کردند و قطعاً دارای تجارب گران‌بهایی در این زمینه هستند.

عضو کمیسیون آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی گفت: رشد و گسترش آموزش و پرورش، اقتدار نظام را در ابعاد مختلف تضمین می‌کند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول