اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

نظام آموزشی ضامن پیشرفت کشور است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: نظام آموزشی ضامن پیشرفت و آبادانی و رسیدن کشور به قله‌های شرف و عزت و آزادی است.

نظام آموزشی ضامن پیشرفت کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی باقرزاده پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: نظام آموزش و پرورش همچنین عنصر ماندگاری تمدن‌ها و ملت‌ها و تضمین‌کننده اهداف توسعه پایدار نظام آموزشی است.

وی تصریح کرد: بر اساس یافته‌های یک طرح تحقیقاتی نظام آموزش رسمی خاستگاه اصلی تربیت نیروهای انسانی ماهر بوده و می‌توان گفت نظام آموزشی پایه اصلی تولید علم و دانش و تضمین امنیت پایدار است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش دارای سه جزء است گفت: یکی از اجزای آموزش و پرورش، آموزش رسمی و عمومی است که در اکثر کشورهای دنیا حاکم بوده و افراد 6 تا 18 ساله را شامل می‌شود.

باقرزاده با بیان اینکه جزء دوم آموزش و پرورش شامل نظام آموزش عالی است ادامه داد: در اکثر کشورهای توسعه یافته آموزش عالی بخشی از نظام آموزش رسمی بوده و چیزی جدا از آن نیست.

وی خاطر نشان ساخت: جزء دیگر آموزش و پرورش نظام آموزش بزرگسالان است که در کشور ما نهضت سوادآموزی به نوعی وظایف این نظام را بر دوش دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام آموزش رسمی از طریق دو شاخص اساسی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد گفت: نرخ پوشش واقعی تحصیلی برای کودکان 6 تا 18 سال و کیفیت آموزش شاخصه‌های ارزیابی آموزش رسمی هستند که هم‌اکنون در سطح کشور اقدامات و تغییرات سازنده‌ای در راستای ارتقای این دو شاخص انجام شده است که از آن به عنوان سند تحول بنیادین یاد می‌شود.

باقرزاده با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش سرمایه امروز و فردای همه ملت‌هاست بیان داشت: خوشبختانه این سرمایه امروز در مسیر تغییر و تحولات سازنده‌ای قرار گرفته که نتایج مثبت آن در آینده مشخص خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل نهضت سوادآموزی را از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی دانست و گفت: نهضت سوادآموزی به فرمان امام(ره) تشکیل و موظف شد مهارت‌های چهارگانه خواندن، نوشتن، حساب و روخوانی قرآن را به افراد بی‌سواد آموزش دهد.

باقرزاده افزود: بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1385 بالغ بر 9 میلیون و 800 هزار نفر بی‌سواد در کشور وجود دارند که از این تعداد 4 میلیون و 150 هزار نفر متعلق به گروه سنی 10 تا 49 سال بودند.

وی اظهار داشت: بر اساس این سرشماری در استان مرکزی نیز 63 هزار بی‌سواد وجود داشت که ارائه آموزش‌های لازم به این تعداد در دستور کار نهضت سوادآموزی قرار گرفت.

رئیس نهضت سوادآموزی کشور در ادامه تشکیل نظام آموزشی فراگیر و سوادآموزی برای آحاد جامعه اعم از بزرگسال و جوان را یک ضرورت اجتماعی و تکلیف قانونی دانست و بیان کرد: تهیه بانک اطلاعات بی‌سوادان و کم‌سوادان جامعه نقش بسیار مؤثری در توسعه آموزش فراگیر و رسیدن به جشن سوادآموزی در جامعه دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی ایران در بین 25 کشور منطقه رتبه پانزدهم و در 139 کشور رتبه هشتاد و ششم را از نظر سطح سواد به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول