اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش در مشهد:

نظام آموزشی 3-3-6 سر نخ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش در مشهد گفت: نظام آموزشی 3-3-6 سرنخ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

نظام آموزشی 3-3-6 سر نخ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر امروز در دومین کارگاه تحول بنیادین آموزش و پرورش در مشهد اظهار داشت: با دانشگاه ویژه فرهنگیان می‌توان آموزش و پرورش را متحول کرد.

حاجی‌بابایی افزود: نظام آموزشی 3-3-6 سرنخ تحول بنیادین است که کتب و محتوای درسی تغییر می‌کنند و در این تغییرات مقطع راهنمایی و دبیرستان هر کدام شش ساله‌ می‌شوند و تغییرات ساختاری ساختمان‌های آموزشی و یک ‌نوبته‌ شدن مدارس از این تغییرات تحول بنیادین است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در سال گذشته 110 میلیارد تومان اعتبار نوسازی و 30 میلیارد تومان اعتبار توسط خیّرین برای نوسازی مدارس فراهم شده که مجموعاً 140 میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی و نوسازی مدارس در نظر گرفته شده است.

حاجی‌بابایی افزود: در سال جدید تحصیلی افزایش رشته‌های فنی و حرفه‌ای را داریم و امسال نیز انتخاب رشته به جای سال دوم متوسطه، سال اول انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: نگاه من به معلمی این است که جایگاه استادی برجسته دارد و دانش‌آموزان پژوهنده و محقق تعلیم می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در تمام استان‌ها، نیروی انسانی باید براساس تعداد دانش‌آموز محاسبه شوند.

حاجی‌بابایی اظهار داشت: به فکر معلم باشید زیرا به ازای هر 100 نفر نیروی انسانی که اضافه می‌شود از حقوق و رفاه معلمان کاهش پیدا می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش لشگر عظیم فرهنگی است و یک ذره جایگاه آموزش و پرورش را تغییر دادن نابخشودنی است.

حاجی‌بابایی گفت: مدیران آموزش و پرورش باید همیشه از موضع قدرت استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه اظهار داشت: بعد از رونمایی سند، کار ما فرهنگ‌سازی این سند و برگزاری دوره کلاس‌های آموزشی سند تحول بنیادین در 47 منطقه و چاپ و توزیع و تکثیر 50 هزار جلد سند در آموزش و پرورش خراسان‌رضوی بوده است.

محمدتقی فخریان با اشاره به اعزام 49 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور گفت: در عرصه ارزیابی کار محوری و میدانی گسترده انجام شده و تاکنون 36 جلسه کارشناسی طرح استقبال از نظام 3-3-6 برگزار شده است.

فخریان اردیبهشت سال 91 را بهاری‌ترین فصل برای آموزش و پرورش خراسان‌رضوی توصیف کرد و گفت: بهاری‌ شدن این اردیبهشت به دلیل وجود رضایت مقام معظم رهبری از سند تحول بنیادین در دیدار با فرهنگیان و یکصدمین سفر هیئت دولت به خراسان‌رضوی بوده است.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول