به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجتالاسلام سید مهدی حسینی امروز در دهمین اجلاس مدیران حوزههای علمیه خواهران در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم اظهار داشت: بازنگری در متون آموزشی حوزههای علمیه خواهران مدتی است به یک دغدغه عمومی در این مجموعه تبدیل شده است.
وی ادامه داد: در گذشته مدیریت منسجمی بر حوزههای علمیه خواهران وجود نداشت و برنامههای آموزشی به صورت پراکنده انجام میشد.
معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران افزود: این موضوع سبب شده بود حدود 20 نوع برنامه در یک زمان در حوزههای علمیه خواهران اجرا شود که این امر مشکلات بسیاری برای طلاب ایجاد کرده بود.
وی ابراز داشت: در اواخر سال 75 که مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران تاسیس شد، برنامههای حوزههای علمیه خواهران در سراسر کشور زیر نظر این مرکز نظم پیدا کرد و برنامههای آموزشی در تمام کشور به صورت یکپارچه اجرا شد.
حسینی گفت: در سال 82 طبق تصویب شورای عالی حوزههای علمیه، برنامه 200 واحدی حوزههای علمیه خواهران با برنامه آموزشی جامعةالزهرا هماهنگ شد.
وی اذعان داشت: با توجه به کاستیهای موجود در سیستم آموزشی گذشته و نیازهای روز جامعه تحول در نظام آموزشی حوزههای علمیه خواهران در سالهای اخیر بار دیگر آغاز شده که این کار بر اساس پژوهشهای دقیق و وسیع در مراکز آموزشی در سراسر کشور صورت میگیرد.
معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران با اشاره به مراحل تحول در نظام آموزشی حوزههای علمیه اظهار کرد: باید ابتدا وضع موجود را بشناسیم و با دقت بر نقاط قوت و ضعف در این مسیر تحول را مدیریت کنیم.
وی با اشاره به ضرورت تحول در برنامههای حوزههای علمیه افزود: این تحول باید در راستای اهداف عالی حوزههای علمیه و در پاسخ به نیازهای روز جامعه باشد.
حسینی فقدان الگوی مناسب و هدفگذاری مطلق در برنامههای آموزشی را از نقاط ضعف نظام آموزشی فعلی دانست و گفت: باید در مسیر ایجاد تحول در نظام آموزشی حوزههای علمیه به ظرفیتهای پنهان موجود در این مراکز، نیازها و اقتضائات مناطق مختلف جغرافیایی و برجستگیهای نخبگان موجود در این حوزهها توجه ویژه داشت.
انتهای پیام/و10/د1000