اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بردخون:

تحول در نظام آموزشی همراه با پیشرفت مؤثر باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بردخون گفت: باید ضعف‎ها و مشکلات موجود در نظام آموزشی را بپذیریم و تحول در این حوزه به گونه‎ای باشد که موجب ارتقا و پیشرفت شود.

تحول در نظام آموزشی همراه با پیشرفت مؤثر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر حجت‌الاسلام سید حسین رکنی‌حسینی پیش از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش بردخون اظهار داشت: پس از منابع ملی بهره ببریم زیرا با چند همایش و جلسه و تغییر کتاب حاصلی برای ما ندارد.

وی با اشاره به طرح تحول بنیادین یادآور شد: مقام معظم رهبری بارها بر تغییر و تحول در آموزش و پرورش تاکید داشته‎اند و خواستار اصلاح نظام آموزشی کشور شده‎اند و استقلال فرهنگی را در رأس امور دانسته‎اند که بدون آن هیچ پیشرفتی صورت نمی‎گیرد. رکنی‌حسینی افزود: رهبر معظم انقلاب اصرار داشته‎اند که مسائل به صورت شعارگونه مطرح نشود و نمونه آن نحوه تبلیغات کالاهای ایرانی در معابر عمومی است که پیشرفت‎های دانشمندان ایرانی به نمایش گذاشته نمی‎شود و آنچه دغدغه دلسوزان نظام است اینکه از محصولات خود استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: مشکلات نظام تعلیم و تربیت باید اساسی حل شود زیرا فارغ‌التحصیلان مدارس و حوزه‎های علمیه و دانشگاه‎ها نمی‎توانند به صورت کاربردی و تخصصی از آموخته‎های خود استفاده کنند و این عیب بزرگی برای نظام علمی کشور است.

امام جمعه بردخون گفت: یک فرد توان مکالمه با زبان دیگری غیر زبان مادری ندارد به عنوان مثال یک طلبه بعد از 30 سال قادر به مکالمه به زبان دیگری نیست.

بخشدار بردخون نیز در این نشست گفت: طرح تحول بنیادین طرحی کارشناسی شده و جامع است که امیدواریم این طرح باعث اعتلای امور شود.

مسعود محمدپور افزود: امیدواریم این طرح ضعف‎ها و مشکلات را برطرف کند به نحوی که نتایج همراه با حرکت به جلو باشد و نهضت علمی را در کشور دگرگون سازد.

وی اظهار داشت: مصوبه هیئت وزیران در زمینه کاهش بهای انرژی و مشارکت ادارات در هوشمندسازی مدارس می‎تواند مراکز آموزشی را یاری دهد تا بدون دغدغه مالی و با برنامه‎ریزی مناسب برای تعالی تعلیم و تربیت گام بردارند البته نیاز است ادارات شهرستان در اجرای هوشمندسازی مدارس منطقه فعالانه مشارکت کنند.

محمدپور اضافه کرد: همراهی اولیا و شرکت‎ها و ادارات حرکت اثرگذاری در علمی کردن مدارس است تا دانش‌آموزان با بهره‎وری از علوم و شیوه‎های جدید رو به جلو قدم بردارند و مسیر توسعه هموارتر شود.

وی با اشاره به احیای معاونت پرورشی گفت: با احیای مجدد معاونت پرورشی امید دوباره در دل مشتاقان به این آب و خاک زنده شد که فرهنگ و هنر و ذوق از گمنامی بیرون آید و اکنون می‌توان از این ظرفیت در فعالیت‌های تابستانی استفاده کرد و با هماهنگی و تجمیع فعالیت‎ها در همه ادارات و نهادها نتایج بسیار خوبی گرفت.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول