اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه استان سمنان در گفت‏وگو با فارس:

غرب به ‌دنبال استیلای فرهنگی سایر ملل است/ تبلیغ دینی جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: معاون سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: جهان غرب به ویژه در برهه کنونی به ‌دنبال استیلای فرهنگی بر سایر ملل است و در این شرایط، تبلیغ دینی باید جدی‏تر گرفته شود.

غرب به ‌دنبال استیلای فرهنگی سایر ملل است/ تبلیغ دینی جدی گرفته شود

علیرضا رجبی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع‏رسانی دینی اظهار کرد: جهان در عرصه ارتباطات اعم از مکتوب و رسانه‌ای پیشرفت چشم‏گیری داشته و امروز غرب به ‌دنبال استیلای فرهنگی خود بر سایر ملل است تا بدین وسیله اهداف خود را در قالب فرهنگش بر جهان غالب کند، چرا که مقدمه ورود و فتح در هر حوزه‌ای غلبه فرهنگی است.

وی تصریح کرد: حضرت امام خمینى(ره) پس از اعتراض به وضعیت دانشگاه‏ها در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و در جمع دانشجویان و اساتیدی که خواستار اصلاح وضعیت دانشگاه‏ها بودند، ضمن حمایت از اقدام شورای انقلاب در تعطیلی دانشگاه‏ها برای انقلاب فرهنگی، فرمودند که "ما از حصر اقتصادى نمى‏ترسیم، ما از دخالت نظامـى نمى‏ترسیم، آن چیزى که ما را مى‏ترساند، وابستگى فرهنگى است".

معاون تبلیغات سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان افزود: ناگفته پیداست که انقلاب اسلامی ایران نگاهی نو در عرصه‌ تبلیغات را به روی دنیا گشود و در واقع، جهان با پدیده‌ای جدید از تبلیغات مبتنی بر دین و واقعیت مواجه شد.

 

رجبی بیان کرد: رویارویی نظام مادی و نظام خدامحور انقلاب اسلامی در عرصه تبلیغات هم مشخص شد و مبرهن است که استکبار جهانی بر پایه تبلیغات پروپاگاندایی و وسوسه‌انگیز منبعث از نظام مادی، از انواع ابزارها و شیوه‌ها برای پیروز شدن در عرصه تبلیغات، ارتباطات و اطلاع‌رسانی استفاده می‌‏کند.

وی تصریح کرد: در حالی که در نظام دینی، تبلیغ در حقیقت هدایت انسان‌ها به سوی نور و کشف حقایق برای آنهاست و در این زمینه، پیامبران به عنوان اسوه‌های تبلیغ همواره مورد تأکید قرار گرفته‌اند.

معاون تبلیغات سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: اما با اینکه به قدرت تکنیکی دنیای غرب اذعان داریم، اما باورمان این است که هیچ ‌یک از روش‌ها و ابزارهای نظام مادی، با همه‌ فریفتگی خود نمی‌تواند جایگزین محتوایی شوند که در تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی وجود دارد.

رجبی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی دینی مبتنی بر سه محور بسیار مهم مفاهیم اسلامی، انسانی و اجتماعی است، گفت: امام خمینی(ره) در بخشی از وصیت‏نامه‌ سیاسی و الهی خویش فرموده‌اند که "تبلیغات بُرنده‌ترین سلاح‌هاست".

معاون تبلیغات سپاه حضرت قائم آل محمد(عج) استان سمنان افزود: بنابراین، مدیران و مسئولان انقلاب اسلامی که در عرصه تبلیغ و اطلاع‌رسانی فعالیت دارند، موظف هستند تا حلاوت تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی را به عموم افراد جامعه بچشانند و این جمله‌ امام(ره) را باور و عملیاتی کنند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول