اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کلاته‏خیج:

مبلّغان به تبیین اهداف بعثت پیامبر رحمت بپردازند

خبرگزاری فارس: امام جمعه کلاته‏خیج گفت: مبلّغان به خصوص در برهه کنونی که اسلام آماج حملات دشمن قرار دارد، باید به تبیین اهداف بعثت پیامبر رحمت بپردازند.

مبلّغان به تبیین اهداف بعثت پیامبر رحمت بپردازند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام علی خداپرست در مراسمی که در حسینیه اعظم شهر کلاته‏خیج برگزار شد، اظهار داشت: تا قبل از بعثت پیامبر گرامی اسلام، جامعه بشری در جهل و نادانی بود و انسان‌ها هیچ ارزشی نداشتند.

امام جمعه کلاته‏خیج گفت: حضرت محمد(ص) "رحمةللعالمین" بود، چرا که وجود ایشان مایه رحمت برای همه انسان‏هاست.

وی با بیان اینکه تا قبل از بعثت جامعه بشری در جهل و نادانی بود، افزود: آن زمان، انسان‌ها هیچ ملاک و ارزشی نداشتند و ملاک ارزشمندی انسان‌ها به مقام، پول و قبیله بود و پیامبر در چنین جامعه‌ای که خفقان و ظلم و ستم بیداد می‌کرد، مبعوث شدند و مردم را از ظلم و جهالت به زندگی زیبا همراه با سعادت و نیک‏بختی دعوت کردند و روشنایی را در سراسر عالم گسترش دادند.

امام جمعه کلاته‏خیج با اشاره به اینکه پیامبر اسلام مظهر نوع‏دوستی و نمونه کامل ارزش‌های الهی و انسانی است، افزود: پیامبر، انسان‌ها را تا جایی رشد داد که حتی از فرشتگان برتر شد و دین اسلام کامل‌ترین دین شد و اینها همه به برکت مبعث و سختی‌ها و مشقت‌های پیامبر اکرم(ص) حاصل شد.

خداپرست خاطرنشان کرد: ما باید قدردان نعمت بعثت باشیم، چرا که ما امت برگزیده خداوند و امت الگو و برتر در تمام اعصار هستیم و امیدواریم مبلّغان راستینی برای دین اسلام و سربازان شایسته‌ای برای آخرین فرستاده خدا و امام زمان(عج) باشیم.

یک کارشناس تربیتی نیز اظهار داشت: بسیجیان الگوهای رفتاری و عملی ارزش‏های الهی و اسلامی هستند و بسیجیان باید تلاش کنند تا با رفتار و برخورد شایسته در جامعه، به صورت عملی مروج فرهنگ بسیج شوند.

روح‏الله اشرفی افزود: برنامه‌های بصیرتی و معرفتی در سرلوحه کار بسیج قرار دارد و اقدامات آمادگی دفاعی و نظامی در کنار این برنامه‌ها اجرا می‌شود، در عین حال، یک بسیجی نخست باید از نظر فکری و رفتاری تربیت شود و سپس با آموزش‌های لازم نظامی و فرهنگی، نیروی کارآمدی در تمام ابعاد برای نظام اسلامی باشد.

اشرفی به عزت و اقتدار ایران اسلامی در 30 سال گذشته اشاره کرد و گفت: به برکت تفکر امام راحل که همان تفکر بسیجی بوده، امروز ایران در جهان با اقتدار و عزت است و دیگر یک کشور عقب‏مانده در جهان تلقی نمی‌شود و اینها به برکت اسلام و انقلاب است که باید قدردان این دو نعمت بزرگ الهی باشیم.

این کارشناس تربیتی بیان داشت: کیفیت و هدف داشتن باید حتماً در برنامه‌های بسیج مورد توجه باشد تا بتوان از اجرای برنامه‌ها نتیجه لازم که همان پیش‌برد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است را کسب کرد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول