اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی گناباد:

بعثت با بالاترین درجه معنویت گره خورده است

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی گناباد گفت: بعثت با بالاترین درجه معنویت گره خورده است و عمیق‌ترین و دقیق‌ترین ارتباط را بین انسان و مبدأ زیبایی یعنی خداوند برقرار می‌سازد.

بعثت با بالاترین درجه معنویت گره خورده است

حجت‌الاسلام عباسعلی فاطمی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گناباد اظهار داشت: مبعث خیزشی برای انسان است که حداکثری‌ترین اتصال و ارتباط ممکن با خداوند را رقم می‌زند و با ایجاد تحول در انسان، حرکت آدمی به سمت کمال را در تمام حوزه‌ها سبب می‌شود چرا که ارتباط با خداوند عامل رشد انسان به شمار می‌رود و اگر این ارتباط به بهترین شکل ایجاد شود، انسان آماده برای تحول، می‌تواند برترین و بیشترین کمال را از حیث فردی و اجتماعی به ‌دست آورد.

وی افزود: زمانی که پیامبر اکرم(ص) مبعوث شدند، میان بعثت خود و مکارم اخلاقی ارتباطی غیر قابل گسست و پیوندی عمیق ایجاد کردند، ایشان فرمودند "انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق" یعنی من مبعوث شدم برای اینکه مکارم اخلاق را تکمیل کنم.

رئیس تبلیغات اسلامی گناباد ادامه داد: از این‌رو اولین خصلت و ویژگی بعثت این است که ماهیت آن به صورت گسست‌ناپذیری با مکارم اخلاق پیوند خورده است و جداسازی این دو به معنای ختم بعثت و ختم تکامل مکارم اخلاقی است.

فاطمی تصریح کرد: بعثت با بالاترین درجه معنویت گره خورده است و عمیق‌ترین و دقیق‌ترین ارتباط را بین انسان و مبدا زیبایی یعنی خداوند برقرار می‌سازد، روح انسان از این طریق صیقل می‌یابد و معنویت، انسانیت، خضوع و خشوع آدمی مضاعف می‌شود.

وی گفت: مبعث سرآغاز حیات طیبه‌ای است که خداوند توسط پیامبر خود با انبوهی از معجزات که در صدر آن قرآن کریم، کتاب انسان‌ساز قرار دارد، به بشر هدیه کرده است.

رئیس تبلیغات اسلامی گناباد افزود: کتاب آسمانی مسلمانان آن چنان با فطرت بشر سازگاری دارد که هرگز رنگ کهنگی به خود نگرفته و زنگ نمی‌زند بلکه هر زمان بیش از پیش حقانیت آن روشن می‌شود.

فاطمی تصریح کرد: مبعث پیامبر نباید برای مسلمان امروز نمادی از تولد اسلام صِرف باشد، بلکه باید او را به تامل بیشتر در عنایت الهی وادار کند.

وی تصریح کرد: وجود مبارک پیامبر گرامی اسلام(ص) تنها به مسلمانان تعلق ندارد بلکه ایشان متعلق به تمامی بشریت در تمامی اعصار است.

رئیس تبلیغات اسلامی گناباد در مورد جشن‌های این عید گفت: هدف از برگزاری این جشن‌ها تجلیل و تکریم از جایگاه والای نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) است.

فاطمی افزود: به مناسبت این اعیاد بزرگ در روستاهای گناباد توسط روحانیون مستقر و هجرت و در اکثر مساجد شهرستان جشن مبعث برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول