اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

یکی از مهم‌ترین فلسفه‌های بعثت ترویج مکارم اخلاقی است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از مهم‌ترین فلسفه‌های بعثت ترویج مکارم اخلاقی است.

یکی از مهم‌ترین فلسفه‌های بعثت ترویج مکارم اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان حجت‌الاسلام محمد محمودی ظهر امروز در مراسم جشن عید مبعث در مسجد ولیعصر (عج) کنگان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین فلسفه‌های بعثت ترویج مکارم اخلاقی است.

وی افزود: ریشه بسیاری از انحرافات و اختلافات به ویژه در نظام خانواده و در معاشرت‌ها، بی‌اخلاقی و بداخلاقی است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: درمان درد بی‌اخلاقی تمسک و توسل به سیره نبوی و پیام بزرگ بعثت یعنی اخلاق محمدی (ص) است.

محمودی تصریح کرد: البته اخلاق فقط منحصر به خنده و اخم و حالات ظاهری انسان نمی‌شود بلکه اخلاق تمام جوارح انسان را در بر می‌گیرد که پرهیز از غیبت با زبان، شنیدن و یا انجام گناه با برخی جوارح بدن و ... از جمله آنهاست.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) با اخلاق نیکو توانست عده زیادی را به دین مبین اسلام رهنمون و نور هدایت را در قلب‌های مرده بتاباند گفت: باید سیره علمی و عملی پیامبر اعظم (ص) مورد مطالعه و در زندگی امت اسلامی پیاده شود.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: امام خمینی (ره) نیز با تأسی به سیره جدش رسول‌الله (ص) و با اخلاق‌مداری توانست در عصر بی‌اخلاقی، اخلاق دینی را ترویج و اشاعه دهد.

وی افزود: مبعث از بزرگترین اعیاد امت اسلام و حتی بشریت است و باید ابعاد و پیام‌های آن به ویژه توحید و خداپرستی به جد مورد مطالعه و سیره عبادی و معنوی خاتم پیغمبران(ص) بررسی و نصب‌العین همگان قرار گیرد.

محمودی با اشاره به فضیلت زیارت امیرالمؤمنین علی (ع) در این روز یادآور شد: به فرمایش پیامبر اعظم (ص) هر آنچه نبی(ص) دید و شنید امیرالمؤمنین علی (ع) هم دید و هم شنید و بعثت به نوعی جایگاه عظیم وصی بلافصل رسول‌الله (ص) را نیز تبیین می‌کند.

قرائت قرآن، مداحی و مولودخوانی در مدح و منقبت پیامبر اعظم (ص)و اهل‌بیت(ع) و اهداء هدایایی به شرکت‌کنندگانی که اسم آنها هم‌نام حضرت محمد (ص) بود از دیگر برنامه‌های این آیین ارزشمند بود.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول