اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی زابل:

تحکیم وحدت بین مسلمانان از اهداف بعثت است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل گفت: تحکیم وحدت بین شیعه و سنی یکی از عوامل بعثت پیامبر اکرم (ص) است.

تحکیم وحدت بین مسلمانان از اهداف بعثت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام محسن عارفی پیش از ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت بعثت نبی مکرم اسلام در سالن حجاب شهرستان زابل برگزار شد اظهار داشت: حکمت خداوند اقتضا می‌کند پیامبرانی را مبعوث کند که جامعه بشریت و راه درست را به آنها نشان دهند.

وی افزود: هدف از آفرینش انسان این است که عبادت کنند و اینکه عبادت‌ها باید چگونه شکل گیرد خود خدا به ما نشان می‌دهد.

رئیس تبلیغات اسلامی زابل تصریح کرد: طبق آیات الهی "خداوند پیامبرانی را فرستاد تا قوانین عدل و عدالت را کامل کنند".

عارفی به پنج عامل بعثت خاتم‌الانبیاء اشاره کرد و گفت: نخستین عامل، بعثت ایشان انقلاب ارزش‌ها است یعنی متحول کردن جامعه که برای آن 23 سال زحمت کشید و آن قوم جاهل و نادان را عزت و آبرو داد، دومین عامل، عقل و تزکیه روح است، سومین عامل نیز روی آوردن به مقام عبودیت، چهارمین عامل تحکیم وحدت انسان و آخرین عامل ایجاد توسعه عدالت اجتماعی یعنی همه چیز به جای خود استفاده شود، می‌باشد.

وی به مراسم جشن امروز اشاره کرد و افزود: در جشن امروز تمام تلاش بر این بوده تا برنامه‌های متنوعی از جمله اجرای سرود محلی توسط گروه موسیقی ارشاد اسلامی زابل، اجرای مولودی خوانی توسط اداره تبلیغات اسلامی زابل، اجرای نمایش طنز، خواندن شعر توسط شاعران و اجرای دهل و ساز محلی سیستان توسط گروه رقص شمشیر سیستان و... برای اقشار مردم سیستان اجرا شود.

رئیس تبلیغات اسلامی زابل گفت: در پایان این مراسم از طریق قرعه کشی جوایزی نیز به رسم یادبود از سوی اداره تبلیغات اسلامی زابل به برندگان مسابقه اهدا می‌شود.

به گزارش فارس: امروز در شهرهای مختلف سیستان به ویژه در شهرستان زابل، مراسم‌های جشن زیادی به مناسبت بعثت نبی مکرم اسلام برگزار که با استقبال گسترده مردم شیعه و سنی مواجه شد همچنین در برنامه محوری این جشن از قاری بین‌المللی، حسنی دعوت شده است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول