اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل تشیّع سرخس:

ماهیت بعثت مقاومت و حذف همه بی‌بند و باری‌ها است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهل تشیّع سرخس گفت: ماهیت بعثت مقاومت در برابر همه بدی‌ها و حذف بی‌بند و باری‌ها در جامعه است.

ماهیت بعثت مقاومت و حذف همه بی‌بند و باری‌ها است

حجت‌الاسلام حسین ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) از بُعد اجتماعی هم در جامعه عرب و هم در جامعه کنونی دارای اخلاقی عظیم هستند چرا که در اغلب موارد متبسم بودند و رفتار، کردار و تمامی جنبه‌های زندگی ایشان سرشار از جاذبه بود.

وی با تاکید بر امین بودن پیامبر اکرم(ص) ادامه داد: پیامبر بزرگ اسلام سرشار از اخلاقی پاک و پسندیده نزد خداوند بود و صفت امین بودنشان نیز از برجسته‌ترین این صفات بود.

امام جمعه سرخس اظهار کرد: بعثت پیامبر اکرم(ص) عالی‌ترین و مهم‌ترین رخداد جامعه است و برترین و کامل‌ترین اعیاد نزد مسلمانان محسوب می‌شود.

ملکی با بیان اینکه بعثت حضرت رسول اکرم(ص) دارای ابعاد مختلفی است، گفت: همه جریانات اجتماعی اقتصادی سیاسی و فرهنگی نشأت گرفته از بعثت رسول اکرم است و هیچ حادثه‌ای به رتبه و مقام عظیم بعثت نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در عصری مبعوث شدند که جاهلیت به نقطه عطف خود رسیده بود و جامعه نیاز وافری به یک منجی داشت و پیامبر انقلاب بزرگی در رفتار و کردار مردم آن زمان به وجود آورد و جاهلیت و غفلت را از جامعه حذف کرد.

امام جمعه سرخس خاطرنشان کرد: رسالت بعثت بر نهادینه شدن عبادت خداوند متعال و پرستش یگانه معبود عالم هستی و حذف کردن کسانی که مخالف و دشمن خداوند هستند بنا شده است.

ملکی با تاکید بر کامل بودن دین مبین اسلام اظهار کرد: سلسله نبوت الهی با مبعوث شدن پیامبر اکرم(ص) پایان پذیرفت و دین اسلام کامل شد و به جاهلان این عصر دستور داد تا دین دیگر پیامبران را بپذیرند و با اسلام به تکامل برسانند.

انتهای پیام/ی30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول