اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

انقلاب فرهنگی زمینه‌ساز پیشبرد اهداف بعثت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: برای پیشبرد اهداف بعثت باید همواره به زیربنای استوار آن یعنی انقلاب فرهنگی اهمیتی ویژه داد.

انقلاب فرهنگی زمینه‌ساز پیشبرد اهداف بعثت است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری همزمان با سالروز مبعث پیامبر اکرم (ص) در مسجد جامع قدیم شهرستان فردوس اظهار کرد: پیامبران الهی با تعالیم خود مبعوث شدند تا به اختلاف‌ها پایان بخشند و بعثت پیامبر اکرم (ص) نیز سبب وحدت میان مسلمانان شد.

وی افزود: سرآغاز بعثت با نام خدا و پس از آن با خواندن، قلم، علم و آموزش آغاز شد و این واژه‌های زرین بیانگر آن است که بعثت با انقلاب فرهنگی و آگاهی‌بخشی در همه زمینه‌ها شروع شده است و باید همواره برای پیشبرد اهداف بعثت به زیربنای استوار آن یعنی انقلاب فرهنگی اهمیت ویژه داد.

امام جمعه شهر مقدس قم و عضو مجلس خبرگان رهبری از مبعث پیامبر (ص) به عنوان کمال بشریت نام برد و افزود: پروردگار جهانیان، پیامبر اسلام را که نمونه کاملی از کمال و انسانیت است، در این روز به مقام شامخ پیامبری برگزید تا هدایتگر مردم بر روی زمین باشد.

حسینی بوشهری یکی دیگر از رهاوردهای بعثت پیامبر (ص) را بحث مهم تعلیم و تزکیه خواند و تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) در میان جاهلیت آن زمان که واقعاً عمیق، سخت و غیرقابل نفوذ بود، کنگره‌ای از شخصیت‌های مهم و ممتاز را پرورش دادند و افراد زیادی را تربیت کردند.

وی ادامه داد: تعلیم و تزکیه از مهم‌ترین ویژگی‌های پیامبر (ص) است؛ ایشان به فضل و مدد الهی توانستند استعدادهای نهفته را به صورت صحیح کشف کنند و به ارزش حقیقی خود برسانند و تمام این موارد شاخص‌های پیامبر (ص) در بعثت است.

امام جمعه شهر مقدس قم و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این روز تاریخی دستاوردهای بسیاری برای جوامع اسلامی به همراه داشت که مهم‌ترین آن وحدت بر مبنای حقانیت رسالت پیامبر گرامی اسلام است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول