اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تربت‌جام:

بعثت پیامبر، پایانی بر عصر خفقان جاهلیت بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه تربت‌جام گفت: مبعث پیغمبر اکرم اسلام، پایانی بر وحشی‌گری‌ها و خفقان در دوران جاهلیت پیش از اسلام بود.

بعثت پیامبر، پایانی بر عصر خفقان جاهلیت بود

حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: پیغمبر بزرگوار اسلام، عصاره خلقت و آفرینش است و بعثت ایشان در واقع مانند نوری عظیم است که بر پیکره اسلام و جامعه اسلامی می‌تابد.

امام جمعه تربت‌جام گفت: تمدن انسانی و اسلامی به ‌واسطه بعثت پیامبر بار دیگر احیا شد و انسان جاهلی در مسیر رشد و تکامل قرار گرفت و فضای فکری جدیدی در مقابل او گشوده شد که در ضمن سعادت را نیز برای او تضمین می‌کرد.

موسوی‌فر تاکید کرد: تا قبل از بعثت پیامبر اسلام، جزیرة‌العرب، به لحاظ شرایط سیاسی و اجتماعی و فرهنگی، در بدترین وضعیت خود به ‌سر می‌برد و قرآن کریم از آن دوران با عنوان ضلال مبین یاد می‌کند و مراد قرآن این است که گمراهی و ضلالت در این دوره کاملاً آشکار بوده است.

وی افزود: بعثت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، در واقع نقطه پایانی بر این گمراهی‌ها و خفقان‌های حاکم بر عصر جاهلیت بود و شاهد هستیم که بلافاصله بعد از ظهور اسلام، شخصیت‌هایی مانند ابوذر و مقداد تربیت می‌شوند و این در واقع از برکات عظیم و نورانی اسلام است.

امام جمعه تربت‌جام یادآور شد: امروز، بعد از گذشت قرن‌ها از تاریخ ظهور اسلام، هم‌چنان شاهد هستیم که اسلام در میان سایر ادیان، زنده و پویا است و همین شادابی است که جهت‌گیری شرق و غرب را در مقابل آن به ‌وجود آورده و شاهد اهانت‌های روزافزون به ساحت این دین مبین هستیم که تمام آنها در واقع اقرار عجز و زبونی دنیای استکبار در مقابل اسلام است.

وی تاکید کرد: در قرآن کریم این تعبیر آمده که نور خدا، هیچ گاه خاموش نمی‌شود و برخی معاندان بیهوده تلاش می‌کنند که نور گسترده الهی را با آب دهان خود خاموش کنند، در حالی که این امر از دایره توان و قوه آنها خارج است و اسلام با اقتدار مسیر خود را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول