اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان:

10 کارگروه در گلستان موضوعات فرهنگی و امنیتی را پیگیری می‎کنند

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: 10 کارگروه در گلستان موضوعات فرهنگی، اجتماعی و امنیتی را با حضور صاحبنظران، اساتید دانشگاه‎ها، محققان و قضات پیگیری می‌کنند.

10 کارگروه در گلستان موضوعات فرهنگی و امنیتی را پیگیری می‎کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احمد فاضلیان عصر چهارشنبه در جمع مدیران دادگستری استان اظهار داشت: در این کارگروه‎ها موضوعات پژوهشی، عملیاتی و برنامه‎ریزی بسیار خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم در سال‎ جاری با اجرای برنامه‎های پیشگیری به سمتی رهنمون شویم که جلوی ورودی پرونده‎ها به دادگاه‎ها را بگیریم که خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه هدف قوه قضائیه گسترش فعالیت‎های حوزه پیشگیری است خاطر نشان کرد: پیشگیری احتیاج به زمان دارد و باید یک زمان منطقی را برای آن لحاظ کرد سپس به ارزیابی پرداخت و پایان سال فرصت خوبی است تا در راستای سیاست‎های پیشگیرانه‎ای که با همکاری دستگاه‎ها انجام شده این ارزیابی صورت بگیرد.

فاضلیان از تشکیل کمیته اتقان آرا در استان خبر داد و بیان کرد: کیفیت رسیدگی به پرونده‎ها یکی از دغدغه‎های مردم است که همکاران قضایی علاوه بر سرعت عمل در پیگیری پرونده باید دقت را نیز مورد توجه قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه سرعت هیچگاه نباید فدای دقت شود یادآور شد: هدف از تشکیل کمیته اتقان آرا برخورداری از سرعت و دقت است که در این کمیته تعدادی از بهترین و مجرب‎ترین قضات استان فعالیت می‎کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه شاخص رسیدگی خوب در یک دعوی کیفری و حقوقی مشخص شده است بیان کرد: آیتم‎های مختلفی از قوانین استخراج و در قالب فرمت‎هایی در اختیار همکاران قضایی گذاشته شده است که آرا از طرق مختلف جمع‎آوری و توسط قضات مورد بازبینی قرار می‎گیرند.

فاضلیان اضافه کرد: قضاتی که آرای آنها دچار ضعف باشد برای احصاء روند کار، مذاکراتی انجام خواهد شد و حتی اگر نیاز به دوره‎های آموزشی داشته باشند مورد معرفی قرار می‎گیرند و البته قضاتی که سطح اشتباهاتشان خیلی بالا باشد، برخورد جدی می‎کنیم و کسانی که رأی خوب بدهند نیز مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

وی از چاپ مجموعه بهترین آرای منتخب قضات استان تا پایان سال ‎جاری خبر داد و اذعان کرد: علاوه بر این بنا داریم گنجینه‎ای از آرای نمونه که از سال 1315 همزمان با آغاز تشکیلات دادگستری در گرگان تا پایان سال 1390 در استان انجام شده را جمع‌آوری و تقدیم علاقمندان کنیم که در نوع خود کاری ارزشمند است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول