اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر خبر داد

تصویب 9 طرح در کارگروه توسعه کشاورزی ملایر

خبرگزاری فارس: فرماندار ملایر از تصویب 9 طرح در هشتمین کارگروه توسعه کشاورزی در شهرستان ملایر با زمینه‌سازی اشتغالزایی 37 نفر خبر داد.

تصویب 9 طرح در کارگروه توسعه کشاورزی ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور صبح امروز در هشتمین جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان ملایر اظهار داشت: با توجه به تأکیدات رئیس جمهور توجه به بخش کشاورزی یکی از اولویت‌های مهم دولت است.

وی با اشاره به برگزاری کارگروه‌های کشاورزی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها گفت: هدف از تشکیل این جلسات برنامه‌ریزی برای افزایش تولیدات باکیفیت در این بخش و رفع مشکل بیکاری و اشتغالزایی برای جوانان و توسعه کمی و کیفی کشاورزی است.

فرماندار ملایر با بیان اینکه این جلسات در شهرستان ملایر به صورت منظم تشکیل شده است، ادامه داد: از 4 هزار و 835 متقاضی که در سطح استان در سایت وزارت کار ثبت‌نام کرده‌اند، هزار و 257 نفر آن مربوط به ملایر است که بر این اساس بیشترین آمار در استان مربوط به شهرستان ملایر می‌شود.

وی بر لزوم توجه بیشتر بخشداران در اطلاع‌رسانی در خصوص این طرح با دهیاران و شوراهای اسلامی و مردم روستاها تأکید کرد.

خیریانپور در ادامه از واگذاری 261.5 هکتار زمین از اراضی ملی این شهرستان برای توسعه بخش کشاورزی خبر داد و افزود: علاوه بر این، 80 هکتار در روستای پیرمیشان، 20 هکتار در روستای توتل، 20 هکتار در اسلام‌آباد و 15 هکتار نیز در روستای آرته قابل واگذاری است.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح توسعه کشاورزی در مرحله نخست این طرح، هزار و 670 هکتار زمین در شهرستان ملایر شناسایی و استعدادیابی شده است.

فرماندار ملایر همچنین از تصویب 9 طرح کشاورزی در هشتمین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی ملایر خبر داد و گفت: این طرح‌ها زمینه اشتغال برای 37 نفر را فراهم می‌کند.

وی ابراز داشت: هفت جلسه تشکیل شده این طرح تاکنون 61 مصوبه به همراه داشته و 62 طرح کشاورزی با اشتغال 251 نفر و اعتبار 24 میلیارد ریال به تصویب رسیده است.

در ادامه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر نیز گفت: برای استفاده از تسهیلات کشاورزی از ابتدای طرح تاکنون هزار و 257 نفر در سایت ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد برای 262 نفر مجوز استفاده از تسهیلات صادر شده است.

مرتضی سلطان‌محمدی تصریح کرد: 586 نفر به صورت انفرادی و 40 نفر هم در قالب تعاونی از این طرح استفاده می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر نیز از واگذاری زمین‌ها در این هفته به متقاضیان خبر داد و گفت: اولویت واگذاری با اهالی روستاها است. 

نبی‌الله احمدی گفت: ایجاد اشتغال و توسعه کشاورزی شهرستان و بالا بردن راندمان کار در این بخش از اولویت‌های ما در این کارگروه است که امیدواریم شاهد موفقیت‌های بیشتر طرح‌های کشاورزی در این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول