اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی:

غفلت از مصوبات کارگروه خانواده و زنان کارآمدی آن را مخدوش می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی بر توجه به مصوبات کارگروه خانواده و زنان تاکید کرد و گفت:‌غفلت از این مصوبات کارآمدی این کارگروه را مخدوش می‌کند.

غفلت از مصوبات کارگروه خانواده و زنان کارآمدی آن را مخدوش می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم فتح‌الهی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه زنان و خانواده اظهار داشت: در قرآن کریم خداوند با اشاره به آفرینش انسان بر شناخت و معرفت تاکید کرده و تقوا و پرهیزکاری را ملاک و شاخصه نزدیکی به خود بیان کرده است، از این رو هیچ فردی بر دیگری برتری ندارد و همه در پیشگاه خداوند یکسان و برابرند.

وی افزود: در مفاهیم دینی هر کس درآمدی به دست آورد چه زن و چه مرد مالکیت او محترم است و در اسلام در مقوله مالکیت اقتصادی بین زن و مرد تفاوتی وجود ندارد و وجود امتیاز برای تسهیل امور بانوان براساس شرایط جسمانی و مبتنی بر نقش مادری او در جامعه است از این رو این امتیازها برای تحکیم نهاد خانواده محسوب می‌شود.

فتح‌الهی با اشاره به پایین‌آمدن سن ازدواج در جامعه امروزی گفت: این امر سبب مشکلات اجتماعی متعدد در جامعه می‌شود؛ از این رو سازمان‌های عضو کارگروه زنان و خانواده باید به صورت فعال در کمیته‌ها و برنامه‌ها حضور داشته باشند.

وی در ادامه حضور زنان در رده‌های مدیریتی کلان نظام اسلامی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: انقلاب اسلامی فرصت‌های مساوی برای زنان و مردان فراهم کرده است و هر قشر به طور آزادانه می‌توانند فعالیت کنند.

فتح‌الهی اضافه کرد: دین مبین اسلام هیچ‌گاه بر نگرش تفکیکی بین زن و مرد قائل نبوده و جوامع را از تعصب کورکورانه نسبت به جایگاه زن برحذر داشته است.

وی ادامه داد: کارگروه زنان و خانواده باید نبض مشکلات مربوط به زنان جامعه را در دست بگیرند و خروجی کارهای پژوهشی، تحقیقاتی و علمی در کارگروه، باید در سازمان‌ها و دستگاه‌های عضو کارگروه اجرایی شود.

فتح‌الهی با بیان اینکه از پیگیری برای رسیدن به اهداف مصوب در کارگروه زنان و خانواده نباید غفلت کرد، گفت: کارگروه خانواده و زنان درباره این قبیل موضوعات اجتماعی باید پژوهش‌های لازم را انجام داده و مورد بحث و بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول