اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار گناباد تاکید کرد

تعامل اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی برای پیش‌گیری از تب کریمه‌کنگو

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار گناباد گفت: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و احتمال شیوع بیماری‌ تب کریمه‌کنگو، اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان برای پیش‌گیری از این بیماری تلاش و تعامل چشم‌گیری داشته باشند.

تعامل اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی برای پیش‌گیری از تب کریمه‌کنگو

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، جواد محمدی ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به الزام اجرای طرح پزشک خانواده شهری به ‌عنوان یکی از قانون‌های برنامه توسعه پنجم تمام ارگان‌ها و ادارات موظف به همکاری با ستاد اجرایی شهرستان به ‌منظور اجرای این طرح بزرگ برای برخورداری عموم مردم از عدالت در سلامت و کاهش هزینه اقتصادی مردم هستند.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و احتمال شیوع بیماری‌های التور و تب کریمه‌کنگو، اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان تلاش و تعامل چشم‌گیری داشته باشند تا بتوان مانند سال‌های گذشته این بیماری را نیز در شهرستان مهار کرد.

وی افزود: اداره آبفای شهری و روستایی به منظور جلوگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا به‌ ویژه‌ وبای التور نسبت به کلرزنی به موقع آب آشامیدنی شهر و روستاها مثل سابق اقدام جدی به عمل آورند.

وی ادامه داد: معاونت بهداشتی با هماهنگی اداره صنعت، معدن و تجارت نسبت به بازرسی از تمام مهمانپذیرها، رستوران‌ها و مغازه‌های سطح شهر و حومه برای کنترل وضعیت بهداشتی و توجیهات لازم رعایت موازین بهداشتی اقدام و با متخلفان احتمالی برخورد قانونی کنند.

محمدی گفت: شهرداری‌ها و بخشداری‌ها با هماهنگی دهیاران نسبت به تشکیل ستاد اتلاف و معدوم کردن حیوانات زیانکار ولگرد اقدام و گزارش اقدامات انجام شده را ارائه نمایند.

وی ادامه داد: معاونت بهداشتی با هماهنگی شهرداران و شبکه دامپزشکی آموزش لازم را به تمام قصابی‌های سطح شهرستان و کارگران کشتارگاه‌ها در ارتباط با رعایت موازین بهداشتی از جمله استفاده مرتب از پوشش بهداشتی موقع ذبح دام و عرضه گوشت در مغازه‌ها، داده و با متخلفان برخورد قانونی کنند.

محمدی تصریح کرد: شبکه دامپزشکی نیز مانند سابق نسبت به سم‌پاشی تمام دامداری‌های سطح شهرستان و روستاها اقدام کند.

معاون فرماندار گناباد گفت: شبکه دامپزشکی و معاونت بهداشتی باید با هماهنگی شهرداری‌ها نسبت به اعلام عمومی در سطح شهر به صورت تبلیغات در ارتباط با عدم ذبح در معابر عمومی و محل‌های غیر مجاز اقدام کنند.

محمدی افزود: هم‌چنین پلیس راهوار و فرماندهی نیروی انتظامی به رانندگان کامیون‌های حمل کاه در ارتباط با پوشش بار ماشین‌ها و انتقال آنها به دام شهر به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری‌های خاص اخطار جدی داده و در صورت عدم انتقال به دام شهر با رانندگان متخلف برخورد قانونی کنند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول