اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از سال‌ها رکود

کارگروه عشایر در کهگیلویه و بویراحمد فعال شد

خبرگزاری فارس: بالاخره پس از سال‌ها رکود کارگروه عشایر در کهگیلویه و بویراحمد فعال شد و استاندار نیز از مسئولان خواست مشکلات عشایر را در این چارچوب برطرف کنند.

کارگروه عشایر در کهگیلویه و بویراحمد فعال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد بعد از ظهر امروز در  نشستی که به منظور بررسی مشکلات عشایر در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: عشایر سرمایه‌ها و ذخایر این انقلاب هستند که خدمت به آن‌ها افتخار است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید کارگروه‌های مرتبط در حوزه عشایر فعال شوند تا خدمات‌رسانی به این قشر زحمت‌کش شتاب گیرد.

وی با بیان اهمیت تشکیل و فعال شدن کارگروه‌های مختلف در حوزه عشایر از تشکیل شورای عشایر این استان تا نیمه اول تیرماه خبر داد.

نیکزاد ادامه داد: در حوزه ستادی هر کمکی به‌ویژه در اعتبارات لازم باشد دریغ نمی‌کنیم ولی هدف ما این است که دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات عشایر بیش از گذشته به میدان بیایند.

وی با بیان اینکه باید به فکر کارهای اجرایی باشیم نه ستادی، تصریح کرد: بهتر است ریاست کارگروه‌های مربوطه به عهده دستگاه‌های اجرایی باشند تا عملیاتی جلو برویم.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد، مسئولان را در راه خدمت به عشایر همفکر و همدل خواند و اضافه کرد: عشایر این استان همواره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی بودند که این موضوع یکی از بزرگ‌ترین افتخارات ما محسوب می شود.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: باید کارها و خدماتی که قرار است به عشایر داده شود چهارچوب‌دار و با برنامه باشد.

سردار علیرضا عادلی افزود: باید نیازهای عشایر در فصول مختلف سال بررسی و کارشناسی شود و با اولویت دادن به کارها، خدمات مناسب و به‌موقعی را به این قشر ارزشمند جامعه ارائه دهیم.

وی تاکید کرد: باید وظایف هر اداره به ریز مشخص شود و کارها بر اساس زمان‌بندی معین به موقع به عشایر ارائه شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، جامعه عشایری در استان کهگیلویه و بویراحمد از سال 65 تا سال 81 روندی نزولی داشته به‌گونه‌ای که تعداد خانوارهای عشایری این استان از 33 هزار خانواده به 21 خانواده رسیده است که لازم است مسئولان با بررسی این موضوع روند کاهشی جامعه عشایری را در این استان متوقف کنند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول