اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد خبر داد

جایگزینی انرژی‌های نو در دستور کار کارگروه انرژی بنیاد نخبگان

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان یزد گفت: جایگزینی انرژی‌های نو در دستور کار کارگروه انرژی بنیاد نخبگان استان یزد قرار گرفته است.

جایگزینی انرژی‌های نو در دستور کار کارگروه انرژی بنیاد نخبگان

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حبیب زارع در جلسه کارگروه انرژی بنیاد نخبگان استان یزد اظهار داشت: مهم‌ترین رسالت بنیاد نخبگان در سال جاری، تجاری‌سازی اختراعات است و در این مسیر گام‌های بلندی برداشته شده است.

وی افزود: ایجاد رصدخانه انرژی با هم‌فکری نخبگان یزدی و کارگروه انرژی بنیاد نخبگان نیز از مهم‌ترین اقداماتی است که در سال جاری به آن پرداخته خواهد شد.

زارع عنوان کرد: در حال حاضر بنیاد نخبگان با تشکیل انجمن‌های تخصصی با حضور مخترعان استان و بهره‌گیری از ابداعات و تحقیقات، به دنبال عملیاتی کردن آنها در زمینه صنعت و انرژی است و امید می‌رود با توجه به سند آمایش استان در آینده، این کارگروه با همکاری بنیاد در زمینه جایگزینی انرژی‌های نو در استان هم‌فکری کند تا نیازهای انرژی نسل‌های آینده استان یزد برطرف شود.

دبیر کارگروه انرژی بنیاد نخبگان استان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: در حوزه علم با توجه به تلاش‌های جوانان کشور در دنیا، جایگاه خود را پیدا کرده‌ایم  و امید است همان‌گونه که در زمینه جنگ سایبری از دیگر کشورها پیشی گرفته‌ایم، در زمینه انرژی نیز با هم‌فکری به جایگاه مطلوبی برسیم.

صالحی افزود: یزد در زمینه انرژی‌های نو در کشور جایگاه خوبی دارد و باید با برگزاری جلسات متعدد این کارگروه در بنیاد نخبگان به عنوان نهاد تولید فکر، انرژی خورشیدی و بادی جایگزین انرژی‌های دیگر شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: این شرکت در زمینه تامین انرژی و برق مردم استان تلاش فراوانی دارد و هم‌اکنون با تلاش کارشناسان این شرکت، سند توسعه انرژی در حال تدوین است.

محمدحسن صباغ‌زادگان از راه‌اندازی نیروگاه پنج کیلو واتی خورشیدی در یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: این نیروگاه می‌تواند جایگزین مناسبی برای انرژی‌های کنونی باشد.

در این کارگروه مقرر شد؛ با تشکیل کمیته‌های تخصصی در زیرمجموعه این کارگروه، مواردی از جمله اعلام  نیازمندی‌های فناورانه استان یزد توسط اعضای کارگروه و دستگاه‌های مرتبط برای انعکاس آن به مخترعان و مبتکران توسط بنیاد نخبگان یزد، استفاده از ظرفیت‌های علمی بالقوه بنیاد نخبگان یزد در حوزه انرژی، شناسایی نخبگان، مخترعان و مبتکران برای رفع نیازهای فناورانه استان در حوزه انرژی، برنامه‌ریزی برای بهبود تولید و ... مدنظر قرار گیرد.

انتقال و مصرف انرژی، جهت‌گیری مصرف انرژی با رویکرد بهینه‌سازی مصرف انرژی و فرهنگ‌سازی در این زمینه، استفاده از فناوری‌های نو برای کاهش مصرف انرژی در صنایع مختلف استان، هماهنگی تمامی نهادهای متولی در مطالعات انرژی به منظور جلوگیری از موازی کاری در این حوزه و ... از دیگر مواردی است که مقرر شد توسط کارگروه انرژی بنیاد نخبگان استان یزد مورد پیگیری قرار گیرد.

این جلسه با هدف شناسایی مشکلات و تنگناهای تامین انرژی، منابع تولید و آسیب‌شناسی شرایط بهینه انتقال و مصرف انرژی، بیلان میزان انرژی در وضعیت موجود استان و انرژی مورد نیاز برای توسعه در راستای سند چشم انداز توسعه استان یزد، شناسایی پتانسیل انرژی‌های نو در استان یزد به ویژه انرژی خورشیدی، بادی، بیوگاز و بیوماس برگزار شد.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول