اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی:

آذربایجان‌غربی نیاز به کارگروه بلایای جوی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: برای پیش‌بینی مخاطرات طبیعی لازم است تا کارگروه بلایای طبیعی استان آذربایجان‌غربی فعال شود.

آذربایجان‌غربی نیاز به کارگروه بلایای جوی دارد

فرخ مطلبی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در چند سال گذشته کشور و استان آذربایجان‌غربی دچار بلایای طبیعی مختلف جوی شده است که این بلایا شامل تغییر اقلیم، ورود ریزگردها و خشکی دریاچه ارومیه است.

وی تصریح کرد: بدون استثنا در تمام بلایای طبیعی جوی که گریبان‌گیر استان شده اطلاعات هواشناسی در مقابله با این پدیده‌ها نقش اساسی ایفا می‌کند.

مطلبی‌فرد با بیان اینکه برای پیش‌بینی این مخاطرات لازم است تا کارگروه بلایای جوی استان بار دیگر احیا شود، افزود: این کارگروه در سال‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این زمینه نیازمند اعتبارات ویژه‌ای هستیم خاطرنشان کرد: هزینه کردن در هواشناسی نوعی سرمایه‌گذاری است و باید نگاه ویژه‌ای به تجهیز هواشناسی استان شود.

مطلبی‌فرد با بیان اینکه با تجهیز هواشناسی استان می‌توان قبل از وقوع سیل یا زلزله پیش‌بینی‌های لازم را انجام داد، گفت: در این راستا می‌توان قبل از وقوع حادثه آن را پیش‌بینی و اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.

وی اعلام کرد: در این راستا شاهد کاهش خسارت‌هایی که بر اثر بلایای طبیعی به وجود می‌آید خواهیم بود.

مطلبی‌فرد ادامه داد: با نصب دستگاه‌های مورد نیاز در این زمینه در محل‌های مناسب توسط اداره‌کل هواشناسی استان قبل از وقوع مخاطرات طبیعی پیامک کوتاه به شماره‌هایی که از قبل تعریف شده است ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول