اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج اساتید گیلان خبر داد

راه‌اندازی پژوهشکده فرهنگی‌علمی اساتید کشور در دانشگاه گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج اساتید گیلان از احداث و راه‌اندازی پژوهشکده فرهنگی‌علمی اساتید کشور در دانشگاه گیلان خبر داد و گفت: بودجه یک میلیارد تومانی این پروژه تصویب شده است.

راه‌اندازی پژوهشکده فرهنگی‌علمی اساتید کشور در دانشگاه گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت حسن حبیبی ظهر امروز در جمع اساتید بسیجی دانشگاه‌های گیلان با اشاره به 11 سال گذشت از تشکیل سازمان بسیج اساتید در استان، اظهار کرد: 75 درصد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گیلان دارای کانون بسیج هستند.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج اساتید گیلان با توجه به تعامل گسترده روسای دانشگاه‌ها بهترین عملکرد را در این سطح دارد، افزود: مبحث تعامل استاد و دانشجو و دانشجو پروری از محورهای اصلی سازمان بسیج اساتید است.

این مسئول، به تشکیل حلقه‌های علمی در این راستا اشاره کرد و گفت: ارتباط استاد و دانشجو به طور معمول در طول یک ترم است و پس از پایان ترم این ارتباط نیز قطع می‌شود که با تشکیل حلقه‌های علمی ارتباط استاد با دانشجو همچنان می‌تواند پایدار بماند.

وی، با بیان اینکه ارتباط ترمی نمی‌تواند تاثیر گذاری مطلوبی در پرورش دانشجویان داشته باشد، اذعان کرد: فراهم کردن محیط مناسب علمی و ارتقای بستر فرهنگی، استعدادیابی، پرورش اندیشه و تربیت نیروهای همطراز انقلاب از مهم‌ترین اهداف تشکیل این حلقه‌ها است.

حبیبی، به اخذ مجوز تشکیل دو انجمن علمی با عنوان‌های انجمن علوم و فنون کشاورزی و منابع طبیعی ایران در گیلان اشاره کرد و گفت: در این راستا نیروهای علمی دانشگاه‌های گیلان می‌توانند در این دو موضوع ورود کرده و کمک‌رسانی کنند.

وی با انتقاد از نمایندگان گیلان، ابراز کرد: هنوز هیچ‌یک از نمایندگان گیلان عضو کمیسیون کشاورزی نشده‌اند.

رئیس سازمان بسیج اساتید گیلان، از احداث و راه‌اندازی پژوهشکده فرهنگی و علمی بسیج اساتید کشور در دانشگاه گیلان با تصویب بودجه یک میلیارد تومانی آن خبر داد و گفت: این پژوهشکده برای نخستین بار در گیلان راه‌اندازی می‌شود که زیر حمایت دانشگاه‌های مادر هر استان صورت می‌گیرد و در استان نیز این پژوهشکده در دانشگاه گیلان احداث می‌شود.

وی، تحول در گروه‌های علوم انسانی و تشکیل حلقه‌های صالحین بسیج در سپاه را از دیگر طرح‌های بسیج اساتید در گیلان خواند و تصریح کرد: این امر در توانمندسازی اساتید نقش مهمی دارد.

مسئول تربیت و آموزش بسیج سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران و نامگذاری این روز به نام روز بسیج اساتید اظهار کرد: اینکه ما بین استاد بسیجی و استاد غیربسیجی تفاوتی قائل شویم خواسته زیادی نیست زیرا امروز دیگر دشمن با شهادت این همه از دوستان و عزیزان ما جرٱت نگاه چپ به ایران را ندارد.

وی با تصریح بر تبیین نقش اساتید بسیجی در دانشگاه‌ها، افزود: امروز رشد و پیشرفت کشور مرهون ورود تفکر بسیجی به عرصه علمی کشور است و ما تمام پیشرفت و امنیت و استقلال امروز خود را مدیون خون شهیدانی مانند شهید چمران هستیم.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول