اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازدید پژوهشگر اهل کشور چک از پژوهشکده مهدویت

خبرگزاری فارس: خانم زوسکا چرنا دانشجوی دکترای دین‌شناسی دانشگاه چک با مسئولان و پژوهشگران موسسه آینده روشن دیدار کرد.

بازدید پژوهشگر اهل کشور چک از پژوهشکده مهدویت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی موسسه آینده روشن، در این دیدار که در سالن کنفرانس موسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) برگزار شد خانم زوسکا چرنا به طرح سئوالات خود درباره اندیشه اصیل مهدویت در باور شیعی پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد جعفری در این دیدار ضمن استقبال از حضور این پژوهشگر دینی در پژوهشکده مهدویت به تبیین باور مهدوی در اندیشه تشیع و شرایط ظهور آن حضرت (عج) پرداخت.

عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت بیان داشت: ظهور منجی آخرالزمان در قرآن کتاب مسلمانان و به وسیله پیام‌آور اسلام حضرت محمد(ص) وعده داده شده است.

جعفری در ادامه با بیان اینکه بیش از دو هزار روایت مهدوی در کتب روایی ما نقل شده است بیان داشت: بیش از 500 روایت از این تعداد از پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و سلم نقل شده است و باقی روایات از ائمه معصومین علیهم‌السلام به دست ما رسیده است.

وی اظهار داشت: شیعه بر این باور است که امام زمان(عج) در سال 255 هجری قمری به دنیا آمده است و در پس پرده غیبت شیعیان و بندگان خدا را یاری و ناظر بر اعمال آنان است.

عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت ضمن تشریح شرایط و جامعه قبل از ظهور امام زمان(عج) گفت: دوازدهمین امام شیعیان در زمانی ظهور خواهد کرد که دنیا آمادگی پذیرایی آن حضرت را داشته باشد و دنیا از ظلم و ستم به تنگنا آمده باشد.

جعفری جامعه پس از ظهور را جامعه‌ای سرشار از عدل و قسط الهی دانست و بیان داشت: عصر حاضر عصر قبل از ظهور و مقدمه ظهور آن حضرت (عج) است که زمان پس از ظهور عصر شکوفایی بشر و زمانی طولانی‌تر از این زمان خواهد بود که در روایات به این امر اشاره‌ای نشده است.

وی ادامه داد: حضرت مهدی (عج) پس از ظهور و پس از درگیری با سفیانی بیت‌المقدس را از نحس وجود اشغالگران پاک کرده که در این زمان حضرت مسیح(ع) به اذن خداوند نزول پیدا کرده و به امام زمان(عج) اقتدا می‌کنند.

عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت نزول حضرت مسیح و اقتدای ایشان به امام زمان(عج) را سبب گرایش هر چه بیشتر مسیحیان به اسلام دانست.

وی با اشاره به یاران امام مهدی(عج) فرماندهان اصلی آن حضرت پس از ظهور را 313 نفر اعلام کرد و گفت: یاران آن حضرت در خانه خدا و در کنار کعبه با آن حضرت بیعت می‌کنند.

جعفری با بیان اینکه ظهور آن حضرت (عج) در روز عاشورا خواهد بود بیان داشت: ندای عدالت‌خواهی آن حضرت پس از ظهور به قدری زیباست که تمام آزادی‌خواهان جهان پس از شنیدن آن به ایشان ایمان می‌آورند.

وی بیان داشت: پس از سر دادن ندای عدالت‌خواهی از سوی آن حضرت(عج) تنها مستکبران و دنیا طلبان به ندای ایشان پاسخ نداده و از آن سرپیچی می‌کنند.

انتهای پیام/و۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول