اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون رئیس جمهور صورت گرفت

ادامه فعالیت مرکز تحقیقات اصفهان با عنوان پژوهشکده تخصصی مواد و انرژی

خبرگزاری فارس: مرکز تحقیقات مهندسی اصفهان با عنوان پژوهشکده تخصصی مواد و انرژی پژوهشگاه فضایی ایران ادامه فعالیت می‌دهد.

ادامه فعالیت مرکز تحقیقات اصفهان با عنوان پژوهشکده تخصصی مواد و انرژی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات مهندسی اصفهان، این مرکز در سال 1364 به منظور پشتیبانی فنی و مهندسی از جبهه‌های جنگ تحمیلی تأسیس شده و موفق شد علاوه بر رفع نیازهای مقطعی جبهه‌ها، پروژه‌های ارزشمندی نظیر طراحی و نمونه‌سازی دو نوع خودروی رزمی، یک نوع هلی‌کوپتر سبک و انواع آشکارساز گازهای شیمیایی را به اجرا درآورد.

با آغاز دوران بازسازی، این مرکز شرکت توسعه صنعتی کشور را از طریق نوآوری کسب تکنولوژی و ایجاد خطوط تولید بسیاری از قطعات و ماشین‌آلات صنعتی از جمله تجهیزات سیلوهای رو باز و بتنی گندم، کارخانجات سنگ‌شکنی سیار استارتر خودروهای سواری میله‌های پیچشی و موج‌گیر، موتورهای دی‌سی، جعبه فرمان و محور فرمان شده است.

این مرکز دارای چهار گروه پژوهشی از جمله گروه مکانیک گروه آشکارسازها، گروه پیل سوختی و گروه متالوژی است.

مرکز تحقیقات مهندسی اصفهان در زمینه فعالیت‌های خود موفقیت‌ها و افتخارات چشمگیری از جمله کسب شش رتبه در جشنواره خوارزمی، انتشار 10 عنوان کتاب و 200 مقاله شامل 9 مقاله آی‌اس‌آی را به دست آورده است.

این مرکز با عنوان جدید پژوهشکده تخصصی مواد و انرژی پژوهشگاه فضایی ایران با حضور فاضلی معاون رئیس جمهور و سرپرست سازمان فضایی کشور ادامه فعالیت می‌دهد.

برگزاری مراسم کلنگ‌زنی توسعه ساختمان پژوهشکده با هدف توسعه فعالیت‌ها اشاره کرد و تعدادی از محققان مرکز تحقیقات مهندسی اصفهان در حاشیه این مراسم به مناسبت کسب رتبه دوم پژوهش‌های کاربردی طرح پیل سوختی پلیمری پنج کیلووات در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی و طرح برگزیده سازمان UNIDO و طرح برگزیده سازمان ISESCO توسط معاون رئیس جمهور مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول