اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حمل و نقل و ارتباطات اکو:

توسعه ترانزیت نیازمند پژوهشکده لجستیک چرخه تولید است

خبرگزاری فارس: مدیر حمل و نقل و ارتباطات اکو گفت: یکی از خلاهای موجود نبود پژوهشکده لجستیک و چرخه تولید است که ایجاد این مرکز می‌تواند در ارتباط ایران با سایر کشورها موثر باشد.

توسعه ترانزیت نیازمند پژوهشکده لجستیک چرخه تولید است

اسماعیل تکیه‌سادات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در حاشیه همایش خراسان جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق، اظهار داشت: سازمان اکو مهم‌ترین سازمان منطقه‌ای است که در قلب سرزمین دنیا قرار گرفته است.

وی به اهمیت برگزاری همایش ترانزیت و توسعه محور شرق اشاره کرد و گفت: یافته‌های علمی ما توسط مسئولان استان و همچنین مقامات کشوری در این همایش عنوان شده است که نشان می‌دهد ما با مسئولان همسو هستیم.

وی ادامه داد: اتصال ریلی چابهار به مناطقی مانند بیرجند، زاهدان و خراسان رضوی دارای اهمیت است و دلیل اهمیت محور ریلی در این منطقه نیز این است که مسیر ریلی با مسیر کشتی‌رانی از نظر هزینه‌ها یکسان عمل می‌کند.

مدیر حمل و نقل و ارتباطات اکو تصریح کرد: مسیر ریلی یک مسیر پایدار است که همیشه می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و از طرف دیگر از نظر بحث‌های زیست محیطی نیز این مسیر دارای اهمیت است.

تکیه‌سادات به زمینه فعالیت اکو اشاره کرد و ادامه داد: این سازمان در بخش‌های مختلف محیط زیست، مواد مخدر و سایر بخش‌ها فعالیت می‌کند و در پی ایجاد آرامش برای کشورهای عضو اکو است.

مدیر حمل و نقل و ارتباطات اکو با بیان اینکه دبیرخانه این همایش در ایران مستقر است، تصریح کرد: کشور ایران نقش مهمی در این سازمان ایفا می‌کند.

تکیه سادات به اهمیت کریدور شرق اشاره کرد و گفت: این کریدور از نظر فیزیکی و نهادی دارای اهمیت زیادی است و نگاه اروپا به این منطقه است.

وی با بیان اینکه مناطق ویژه در کشور ما در واقع یک ترمینال است، تصریح کرد: نمی‌توانیم به این مناطق به صورت مجزا نگاه کنیم و باید در یک ساختار مشخص قرار گیرد.

مدیر حمل و نقل و ارتباطات اکو ادامه داد: یکی از اهداف این همایش‌ها این است که به یک فرمول واحد برای توسعه فعالیت‌های ترانزیتی در کریدورهای کشور برسیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول