اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

پژوهشکده معماری اسلامی در قم راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار قم با اشاره به اهمیت معماری اسلامی گفت: مقدمات تاسیس پژوهشکده معماری اسلامی فراهم شده و امید است هر چه سریع‌تر این پژوهشکده راه‌اندازی شود.

پژوهشکده معماری اسلامی در قم راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد دلبری امروز در بیستمین نشست تخصصی معاونین شهرسازی و معماری کلانشهرهای کشور که در هتل خورشید قم برگزار شد گفت: قم شهری است که عش آل محمد(ص) بوده و به عنوان مرکز فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: باید به قم نگاه فراملی داشته باشیم و مقام معظم رهبری نیز قم را شهری بین‌المللی نامیدند.

شهردار قم با اشاره به ضرورت توجه به مسئله شهرسازی بیان داشت: شما مقدمات و فرآیند ایجاد کالبد شهر را برای افق 50 ساله باید در نظر بگیرید، یعنی شهر قم که تحویل بنده به عنوان خدمتگزار و خادم شهروندان شده این برگرفته از اندیشه و فکر شهرسازانی است که در سال‌های قبل نقشه این شهر را شکل داده‌اند.

وی تاکید کرد: اندیشه شهرسازی از آن شهرسازان است و شهرداران بازوان اجرایی شهرسازان هستند تا بتوان شهر را به نحو مطلوب طراحی و آماده‌سازی کرد.

دلبری با اشاره به هماهنگی شورای اسلامی شهر قم با مجموعه شهرداری اذعان داشت: این نکته بسیار با اهمیت است و اعضای شورای اسلامی شهر قم نیز بر اهمیت شهرسازی واقف بوده و اگر در این حوزه لایحه‌ای را به شورا می‌فرستیم با دقت و حسن نظر آن را تصویب می‌کنند.

شهردار قم در ادامه به جایگاه و اهمیت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری‌های کشور اشاره کرد و گفت: جایگاه و نقش معاونت شهرسازی و معماری شهرداری‌ها که با هدف خدمت‌رسانی و مدیریت شهری فعالیت می‌کنند، مهم و ارزنده است.

دلبری با بیان اینکه شهرداری در حوزه مدیریت شهری 350 نوع خدمت ارائه می‌‌دهد گفت: خدماتی که از سوی معاونت شهرسازی و معماری ارائه می‌شود، خدمات ارزنده و مؤثری است و اثرات بسیاری را در بر خواهد داشت.

شهردار قم با اشاره به طرح تفصیلی شهرها گفت: این موضوع متاسفانه در کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته و اگر اجرایی شود دیگر نیازی به تشکیل کمیسیون ماده پنج نخواهد بود.

وی افزود: طرح تفصیلی به عنوان چراغ راه شهردار است که باید مورد بررسی قرار گرفته و نکته قابل توجه اینجاست که چرا باید 20 سال از زمان تدوین این طرح گذشته باشد ولی تنها 20 درصد آن اجرایی شده باشد.

دلبری نداشتن درآمد پایدار را یکی از مشکلات مجموعه شهرداری عنوان کرد و گفت: بنده اول فکر می‌کردم که چقدر شهردارها کوتاه فکر هستند که خیابان‌ها را 100 متری تعریض نمی‌کنند، اما حال متوجه شدم که آنها در مسائل مالی مشکل داشته و حتی در پرداخت حقوق کارمندان خود نیز با مشکل مواجه هستند.

شهردار قم اذعان داشت: از سوی دیگر شاهد هستیم که هر جا مشکلی بروز کند شهرداری باید پاسخگوی دستگاه‌های نظارتی باشد، اما اسم خدمات برای دیگران است.

وی اذعان داشت: شهرداری که متولی تمام امورات شهری است در کمیسیون ماده پنج تنها یک رأی دارد و این مباحث موضوعات شخصی نیست که مطرح می‌کنم بلکه بحث‌های عمومی است که باید رفع شود.

دلبری در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه شهر قم گفت: توسعه شهر قم باید به گونه‌ای باشد که بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) در محوریت قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از رونمایی سیستم اتوماسیون شهری خبر داد و بیان داشت: با راه‌اندازی این سیستم مبنای کار ما نرم‌افزار اتوماسیون شهری است و قطعا مشکلات رفع خواهد شد.

شهردار قم در ادامه با اشاره به اهمیت معماری اسلامی گفت: مقدمات تاسیس پژوهشکده معماری اسلامی فراهم شده و امید است هر چه سریع‌تر این پژوهشکده راه‌اندازی شود.

دلبری بیان داشت: این پژوهشکده می‌تواند گسترش‌دهنده معماری اسلامی در کشور باشد و محققان و پژوهشگران بسیاری را تربیت کند.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول