اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت می‌گیرد

احداث نخستین پژوهشکده انگور کشور در شهرستان ملکان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ملکان از احداث اولین پژوهشکده انگور کشور در شهرستان ملکان خبر داد.

احداث نخستین پژوهشکده انگور کشور در شهرستان ملکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، مصطفی قاسمی در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان ملکان بر تسریع در بهره‌برداری از مجتمع گلخانه‌ای این شهرستان تاکید کرد و گفت: این مجمتع طبق توافق انجام شده باید در سال گذشته تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شد که هنوز این کار انجام نشده است.

وی با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های مجتمع با 30 میلیارد ریال اعتبار به اتمام رسیده است، افزود: این مجتمع به فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی واگذار خواهد شد.

قاسمی از احداث نخستین پژوهشکده انگور کشور در شهرستان ملکان خبر داد و گفت: این پژوهشکده در زمینی به مساحت 50 هکتار امسال احداث می‌شود.

ایاز برنو مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه توسعه واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی در استان از الویت خاصی برخوردار است، گفت: امید است امسال بتوانیم 150 واحد صنایع تبدیلی در استان را در زمینه‌های باغی و زراعی راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه از این طرح‌ها برای یک هزار و 500 نفر اشتغالزایی فراهم می‌شود، افزود: فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی سهم عمده اشتغال این واحدها را شامل خواهند شد. 

انتهای پیام/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول