اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن کردستان خواستار شد

تسریع در راه‌اندازی پژوهشکده توت‌فرنگی در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خواستار تسریع در راه‌اندازی پژوهشکده و دانشکده توت‌فرنگی در استان شد.

تسریع در راه‌اندازی پژوهشکده توت‌فرنگی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سیروس شاه‌غیبی در جلسه کانون هماهنگی توت‌فرنگی کشور در استانداری کردستان اظهار کرد: با توجه به نیاز استان به این پژوهشکده قرار شد دانشگاه کردستان از محل اعتبارات خود در این زمینه اقدام کند.

وی مطرح شدن راه‌اندازی پژوهشکده توت‌فرنگی در دانشگاه کردستان را مربوط به چند سال گذشته خواند و گفت: در سفر رهبر معظم انقلاب به استان ایجاد این پژوهشکده به تصویب رسید و هم‌اکنون مجوز آن صادر شده است.

عضو کانون هماهنگی توت‌فرنگی کشور در ادامه بیان کرد: با توجه به تولید روبه رشد توت‌فرنگی در کشور، طرح راه‌اندازی پژوهشکده توت‌فرنگی از چند سال قبل توسط دانشگاه کردستان پیگیری شده و به عنوان یک طرح پژوهشی در دانشگاه کردستان مصوب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه بیان کرد: ایجاد دانشکده توت‌فرنگی در استان با توجه به قطب اصلی توت‌فرنگی کشور نیازی ضروری است و این زمینه‌ای برای افزایش تولید این محصول و کشت آن همراه با دانش روز است.

شاه‌غیبی اضافه کرد: متأسفانه تاکنون کار علمی بر روی محصولات پایین دستی این محصول انجام نشده و باید سعی کنیم از افراد صاحب‌نظر و فرهیخته در سطح استان‌های دیگر کشور استفاده شود.

وی در پایان بر خریداری خودروهای یخچال‌دار برای حمل و نقل و نگهداری محصول توت‌فرنگی استان و واگذاری آنها به رانندگان مناطق تولید کننده این محصول در استان تأکید کرد.

 

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول