اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر خبر داد

راه‌اندازی دو پژوهشکده در دانشگاه علوم و فنون خرمشهر

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از راه‌اندازی دو پژوهشکده علمی در این دانشگاه خبر داد.

راه‌اندازی دو پژوهشکده در دانشگاه علوم و فنون خرمشهر

مسعود صدری‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: امسال به دنبال این هستیم که گروه‌های پژوهشی مدیریت آبزی‌پروری، مهندسی سواحل، تولیدات طبیعی دریا و پژوهش دریا را در قالب پژوهشکده‌های دیگر به دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اضافه کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه هر پژوهشگاه دارای سه پژوهشکده بوده و هر پژوهشکده دارای چند گروه علمی است بنابراین راه‌اندازی دو پژوهشکده دیگر در این دانشگاه بسیار مطلوب و مؤثر خواهد بود.

صدری‌نسب با اشاره به مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ادامه داد: مرکز رشد و کارآفرینی این دانشگاه هم‌اکنون در حال فعالیت بوده و دانشگاه نیز در این زمینه برای فعالیت هر شرکت و متقاضی که دارای ایده در مسیر تولید و به ثبت رساندن ایده‌ها باشد، آمادگی کامل دارد.

به گفته وی، به ‌منظور بالا رفتن سطح عملی برای نخستین ‌بار در سال گذشته کتاب‌های اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به چاپ رسید.

صدری‌نسب با اشاره به پردیس دانشگاه بین‌المللی خاطرنشان کرد: در پردیس دانشگاه در مقطع دکترا سه رشته شیلات، محیط زیست دریا و فیزیک دریا و در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های شیلات، فیزیک، زیست‌شناسی، مهندسی سواحل، شیمی دریا و اقتصاد حمل و نقل با 101 دانشجو فعالیت دارند.

وی ادامه داد: امسال در بعد کارهای عمرانی طرح‌های نیمه تمام طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال تکمیل خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تصریح کرد: طرح احداث آزمایشگاه مرکزی، سلف سرویس مرکزی، استادسرا و دانشکده منابع طبیعی از طرح‌های نیمه تمام این دانشگاه به‌ شمار می‌رود.

صدری‌نسب در پایان با بیان اینکه سال 91 سال شکوفایی و عمران دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اقدامات در دستور کار امیدواریم بتوانیم در سال جاری شعار "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" را به معنای تمام و کمال محقق کنیم.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول