اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد

ایجاد 3 پژوهشکده در علوم پزشکی گیلان

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ایجاد 9 مرکز پژوهشی و سه پژوهشکده تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور در این دانشگاه خبر داد.

ایجاد 3 پژوهشکده در علوم پزشکی گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالرسول سبحانی عصر امروز در جمع مدیران و روسای دانشگاه علوم پزشکی گیلان به چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 اشاره کرد و اظهار داشت: جامعه ایرانی در افق چشم‌انداز باید دست یافته به جایگاه نخست اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه آسیای جنوب شرقی شامل آسیای میانه، قفقاز، خاورمیانه و کشورهای همسایه با تاکید بر جنبش نرم‌افزاری و تولید علم، رشد پر شتاب و مستمر اقتصادی، ارتقای نسبی سطح درآمد سرانه و رسیدن به اشتغال کامل باشد.
وی، جمهوری اسلامی ایران در افق چشم‌انداز 20 ساله را الهام‌بخش، فعال و موثر در جهان اسلام با تحکیم الگوی مردم‌سالاری دینی، توسعه کارآمد، جامعه اخلاقی، نواندیشی، پویایی فکری و اجتماعی، تاثیرگذار بر همگرایی اسلامی و منطقه‌ای طبق تعالیم اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی (ره) توصیف کرد.
سبحانی با اشاره به جایگاه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در برنامه افق 1404 کشور، افزود: تفاهمنامه‌ای بین معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای دستیابی به اهداف کلان پنج ساله پنجم کشور در عرصه علم و فناوری منعقد شده است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان سهم دانشگاه در تولید علم در نقشه جامع علمی کشور در افق 1404 را سه درصد عنوان کرد و گفت: طبق تفاهمنامه مذکور این دانشگاه متعهد است که در پایان برنامه پنج ساله پنجم، انتشار مقاله‌های علمی خود در نمایه‌نامه‌های بین‌المللی آی.اس.آی را به حداقل 400 مقاله در سال ارتقا دهد.
وی جذب 20 هزار پژوهشگر پشتیبان پژوهش در مراکز پژوهشی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و واحدهای تحقیق و توسعه نهادهای مربوط با سلامت را از دیگر مفاد این تفاهمنامه برشمرد و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان متعهد است با اجرای برنامه‌ای جامع و مدون تا پایان برنامه پنج ساله پنجم حداقل 240 نفر پژوهشگر و پشتیبان پژوهش را مطابق با شرایط درج شده در نقشه جامع علمی سلامت جذب کند.
سبحانی، ایجاد 700 مرکز پژوهشی،90 پژوهشگاه و مرکز رشد دولتی و غیردولتی در حوزه سلامت کشور را از جمله مفاد این تفاهمنامه خواند و ابراز داشت: با توجه به تخصیص سهم 500 مرکز پژوهشی برای دانشگاه‌های تیپ دو، سهم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در پایان پنج ساله تعداد 9 مرکز پژوهشی و سه پژوهشکده برآورد می‌شود و دانشگاه متعهد است تا رسیدن به حداقل پیش‌بینی شده مراتب را طی برنامه‌ای جامع و مدون پیگیری کند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ایجاد 60 پژوهشگاه و مرکز رشد در حوزه‌های اولویت‌دار در تفاهمنامه ذکر شده است، خاطرنشان کرد: سهم این دانشگاه در پایان برنامه پنج ساله یک پژوهشگاه برآورد می‌شود ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان متعهد است تا رسیدن به حداقل پیش‌بینی شده موارد را با برنامه‌ای جامع و مدون پیگیری کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول