اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

قدرت ایران از اراده و ایمان ملت سرچشمه می‌گیرد

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: ملت ایران به بمب اتم نیازی ندارد و قدرت نظام اسلامی از اراده و ایمان ملت سرچشمه گرفته است.

قدرت ایران از اراده و ایمان ملت سرچشمه می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم ضمن تبریک عید مبعث اظهار کرد: بعثت پیامبر (ص) درس‌های بسیاری برای بشر دارد که اهمیت علم و قلم یکی از این درس‌ها است.

وی ادامه داد: خداوند در آغاز بعثت پیامبر (ص) آیاتی بر قلب ایشان نازل کرد که این آیات دلالت بر مراحل خلقت انسان دارد.

این مرجع تقلید افزود: در این آیات که آیات ابتدایی سوره علق است از قلم و علم نیز سخن به میان آمده است و این نشان‌دهنده ارزش و اهمیت این موضوع است. 

وی اضافه کرد: پیامبر(ص) نیز در طول مدت رسالت خود همواره تلاش می‌کرد تا امت خود را به بهترین شکل تربیت کرده و جامعه اسلامی را در میان تمام جوامع به عزت و سربلندی برساند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به ارزش و اهمیت علم گفت: نخستین عامل از عوامل عزت مسلمانان علم است.

وی خاطر نشان کرد: تمدن اسلامی در ابتدا، نفوذ خود را به وسیله علم گسترش داد و در جهانی که جهل حکم‌فرمایی می‌کرد، توانست دانشمندان بسیاری تربیت کرده و کتابخانه‌ها و مراکز علمی گسترده‌ای را راه‌اندازی کند.

این مرجع تقلید ابراز داشت: اروپائیان در همین دوره در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی بسیار عقب‌مانده بودند و بسیاری از علوم را از دانشمندان مسلمان فرا گرفتند.

وی افزود: امروز نیز اگر در جهان غرب پیشرفت‌های علمی مشاهده می‌شود، سرچشمه آن به تمدن اسلامی و دانشمندان مسلمان بازمی‌گردد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به لزوم همراهی ایمان و علم  ابراز کرد: یکی دیگر از عوامل عزت در جامعه اسلامی، مسئله ایمان است. 

وی با بیان اینکه ایمان به ملت‌ها قدرت، عزت و صلابت می‌دهد گفت: علم هر جا با ایمان همراه باشد تاثیرگذار است و هر جا از ایمان دور شود موجب آسیب‌های بسیار در جامعه بشری خواهد شد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی نیز ایمان و عقیده ملت ایران بود که توانست نظام اسلامی را در برابر دنیا سربلند کند و در جنگ 33 روزه و 22 روزه ایمان مردم لبنان و فلسطین موجب پیروزی آنان در برابر اسرائیل شد.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اصول عزت مسلمانان حکومت است ابراز داشت: تشکیل حکومت در اسلام از مسائل بسیار پراهمیت است و نخستین دلیل بر اهمیت این موضوع سیره پیامبر(ص) در تشکیل حکومت بلافاصله پس از ایجاد شرایط آن در مدینه است.

آیت‌الله نوری‌همدانی عنوان کرد: اگر مسلمانان برای خود حکومت مقتدری تشکیل ندهند، کفار به آنها تسلط پیدا کرده و امورات آنها را به دست می‌گیرند.

وی افزود: پیش از بعثت پیامبر(ص) اعراب به صورت متفرق و قبیله‌ای زندگی می‌کردند و اسلام در واقع به زندگی آنان سامان بخشید.

این مرجع تقلید با اشاره به تاثیرگذاری حکومت در تمام شئونات زندگی مردم ابراز داشت: فرهنگ، سیاست، قضاوت، اقتصاد و تربیت از حکومت سرچشمه می‌گیرد و نقش حکومت در برابر نقش دیگر نهادها در یک جامعه قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به تاکید قرآن به مسئله حکومت اذعان داشت: قرآن مسلمانان را به اطاعت از خداوند، پیامبر(ص) و حاکمان شرعی جوامع اسلامی دعوت می‌کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی اضافه کرد: یکی دیگر از اصول عزت مسلمانان که باید بسیار به آن توجه کرد، مسئله وحدت است.

وی ادامه داد: قرآن به مسلمانان تاکید می‌کند که باید در میان خود وحدت داشته و از نزاع بیهوده پرهیز کنند تا قدرت خود را از دست ندهند.

این مرجع تقلید تفرقه موجود در کشورهای اسلامی و تمام مردم دنیا را از توطئه‌های استکبار دانست که باید در مقابل آن هوشیار بود.

وی اضافه کرد: دشمنان در کشورهای غربی اسلام‌هراسی و در کشورهای اسلامی شیعه‌هراسی را ترویج می‌کنند تا بتوانند از رشد و بالندگی مسلمانان جلوگیری کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: یکی دیگر از عوامل عزت مسلمانان ضعف نشان ندادن در برابر دشمنان است که قرآن کریم این موضوع را از نشانه‌های یاران پیامبر(ص) ذکر کرده است.

وی با اشاره به بهانه‌تراشی‌های غرب در دشمنی‌ با ملت ایران خاطر نشان کرد: قدرت ایران اسلامی از بمب هسته‌ای نیست بلکه از ایمان و اراده ملت ایران است.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول