اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

سوءاستفاده از قدرت و جایگاه در نظام اسلامی جایی ندارد

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: تجاوز نکردن به مال و حقوق مردم از جمله اموری هستند که باید همواره مدنظر انسان باشد ضمن اینکه سوءاستفاده نکردن از قدرت و جایگاه دنیوی موجب سعادت فرد می‌شود.

سوءاستفاده از قدرت و جایگاه در نظام اسلامی جایی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان مرزبانی نیروی انتظامی و دانش‌آموختگان دانشگاه علوم انتظامی اظهار کرد: پرسنل نیروی انتظامی جزو اقشار زحمتکش و خدمت‌رسان جامعه هستند و حضور آنها بسیار مغتنم است.

وی افزود: منظور از بعثت انبیاء از آدم تا خاتم، نشان دادن دو نکته اساسی به انسان‌هاست که نخستین مورد آن فریب نخوردن در مقابل تجملات و نعمت‌های مادی است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دنیا از جمله عوامل فریب انسان به شمار می‌رود گفت: فریب دنیای مادی بسیار سریع بوده و بسیاری از انسان‌ها به راحتی دچار آن می‌شوند زیرا روحیه نقدطلبی در آدمی قوی بوده و همین امر موجب جنایاتی می‌شود که در جامعه امروز دیده می‌شود.

وی ارتکاب گناه را به دلیل باور نداشتن معاد و روز قیامت دانست و تصریح کرد: ابرقدرت‌ها همواره در حال زورآزمایی با یکدیگر هستند و همه این مسائل ناشی از دنیاپرستی است وگرنه اعتقاد به ماوراء و معاد جلوی این‌گونه اقدامات را خواهد گرفت.

علوی‌گرگانی با تاکید بر توجه به فناپذیر بودن دنیا افزود: نعمت‌های مادی تفاوت بسیاری با مثال‌های دنیوی آن دارد زیرا جهان آخرت از طیبات است اما انسان‌ها از درک آن عاجزند و چشم انسان‌ها فقط به جهان مادی دوخته شده و نمی‌توانند تصور صحیحی از آن دنیا داشته باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: بسیاری از انسان‌ها زنده شدن آدمی پس از مرگ را باور ندارند اما باید توجه داشت که خداوند متعال انسان را ابتدا از همین خاک آفرید و نظمی دقیق در بدن او به وجود آورد و همان خدا نیز می‌تواند مجدداً او را زنده سازد.

وی وجود نظم دقیق و هماهنگی میان اعضای بدن را نشان‌دهنده قدرت لایزال الهی دانست و تصریح کرد: آفریننده انسان خود فرموده که پس از مرگ انسان را زنده می‌کند.

علوی‌گرگانی با تقدیر از اقدام مهم رهبری در خصوص راه‌اندازی دوره‌های بصیرت افزود: این تصمیم ایشان موجب زیارت اماکن مقدسه در کنار بهره‌گیری از محضر علما و مراجع تقلید می‌شود و تأثیر فراوانی بر روحیه معنوی افراد خواهد داشت.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به زحمات فراوانی که پرسنل نیروی انتظامی در مرزهای کشور متحمل می‌شوند گفت: آنچه در روز قیامت اهمیت دارد، اقداماتی است که رنگ الهی داشته باشند و همین اعمال در روز قیامت به کار خواهند آمد.

وی ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم این نکته را یادآور شده است که نعمت‌های مادی کالایی بیش نیستند و بر اساس روایات، کسی که خداوند را قبول داشته باشد می‌تواند از نعمت‌های مادی بهره مناسب ببرد.

علوی‌گرگانی با اشاره به سخن گفتن پیامبر اکرم(ص) با کشتگان کفار عنوان داشت: حضرت محمد(ص) در پاسخ به تعجب مسلمانان از این عمل فرمود «آنها اکنون از شما شنواتر هستند» و اکنون نیز اعمالی که به هنگام تدفین درگذشتگان صورت می‌گیرد ناشی از اعتقاد به این مسائل است اما دیده می‌شود که بعضی افراد در طول زندگی خود چندان توجهی به مسائل اخروی ندارند.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر توجه به جهان آخرت و انجام کارها بر مبنای اعتقاد به معاد گفت: تجاوز نکردن به مال و حقوق مردم از جمله اموری هستند که باید همواره مدنظر انسان باشد ضمن اینکه سوءاستفاده نکردن از قدرت و جایگاه دنیوی موجب سعادت فرد می‌شود.

وی با اشاره به حساسیت بالای شهدای انقلاب در خصوص مسائل دینی و مذهبی گفت: افرادی چون شهید غفاری حتی در هنگام بازداشت به رعایت احکام و واجبات الهی تاکید داشت و مأموران ساواک را نیز نسبت به رعایت آن ترغیب می‌کرد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول