اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راهبردی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:

دفاع مقدس از مصادیق عزت ملی ایران است / تاثیر قدرت ایران در معادلات جهانی مشهود است

خبرگزاری فارس: معاون راهبردی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: هشت سال دفاع مقدس یکی از مصادیق عزت ملی و عزت نفس ایرانیان است.

دفاع مقدس از مصادیق عزت ملی ایران است / تاثیر قدرت ایران در معادلات جهانی مشهود است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدباقر ذوالقدر شامگاه امروز در مراسم جشن پدران آسمانی در همدان زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و حرکت در مسیر آنها را امری لازم و ضروری خواند و افزود: شهیدان ستاره‌هایی هستند که در شب حادثه‌ها راه را ‌می‌نمایانند و کسانی که بر هر چه پرفروغ‌تر شدن این ستاره‌ها در جامعه تلاش می‌کنند دارای ارزش و جایگاه بالایی هستند.

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و دلاورمردی‌های رزمندگان در این دوران ادامه داد: این دوران سراسر حماسه و فداکاری زمینه را برای پیشرفت‌های امروز ایران اسلامی مهیا کرده است.

معاون راهبردی و پیشگیری از وقوع جرم قضائیه افزود: هشت سال دفاع مقدس یکی از مصادیق عزت ملی و عزت نفس ایرانیان بود که با فداکاری و صحنه‌های ایثار خود را بروز داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی از خطوط اصلی در سیره امام راحل(ره) دمیدن روح عزت ملی در کالبد جامعه بود، اضافه کرد: همین امر توانایی مواجهه با مشکلات و پایداری در برابر تهدیدهای دشمنان را فراهم آورده و بستر پیشرفت روزافزون ایران اسلامی را مهیا کرده است.

ذوالقدر به تاریخ پرفراز و نشیب 200 سال گذشته ایران پرداخت و اظهار داشت: در طول این مدت همواره به انحای مختلف عزت ملی ایرانی‌ها از سوی قدرت‌های آن زمان مخدوش شد به طوری که کشور نیز در مباحث گوناگون اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در انزوا قرار داشت.

وی افزود: انقلاب اسلامی با نفس مسیحایی امام راحل(ره) به این ذلت 200 ساله پایان و مسیر یک ملت را به سوی عزت و قدرت تغییر داد.

*ایران اسلامی در وقایع جهان تاثیرگذار است

معاون راهبردی و پیشگیری از وقوع جرم قضائیه از اثرگذاری جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف و در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی سخن گفت و ادامه داد: امروزه ایران اسلامی در وقایع موجود جهان نقش اثرگذاری دارد که این مهم نشان از قدرت آن در عرصه دارد.

وی تأکید کرد: اثرگذاری جمهوری اسلامی آن چنان است که بسیاری از مسائل منطقه‌ای و جهانی به دست قدرت این ملت شکل می‌گیرد.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس به عنوان یکی از مصادیق عزت ملی، پایان‌دهنده بیش از 170 سال حقارت تاریخی، شکست و عقب‌ماندگی بود که توسط حکام قبلی برای ایران رقم زده شده بود.

وی در ادامه به نمونه‌هایی از شکست ایران در برابر قدرت‌های استعماری در طی 170 سال گذشته پرداخت و گفت: جدا شدن بخش‌های زیادی از خاک کشور در جنگ با روس‌ها، پذیرش عهدنامه‌های ننگینی چون ترکمانچای و گلستان، جداسازی بخشی از خاک کشور با یک تهدید توخالی انگلیسی‌ها، از دست دادن بحرین در سال 1350 و... نمونه‌های کوچکی از زبونی کشور در برابر قدرت‌های جهانی بوده است.

*همبستگی غرب و شرق برای از بین بردن ایران اسلامی

معاون راهبردی و پیشگیری از وقوع جرم قضائیه با بیان اینکه رهبری امام خمینی(ره) به همراه اعتماد مردم به سیره ایشان زمینه‌ساز ایجاد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد، اظهار داشت: استکبار جهانی تمام تلاش خود را برای از بین بردن این نظام به کار بست به طوری که برای نخستین بار بعد از 50 سال تضاد و تعارض، نظام سرمایه‌داری غرب و شرق کمونیستی اختلافات خود را برای مقابله با نظام اسلامی ایران به کنار نهادند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تجهیز تمام امکانات نظام سلطه برای مقابله با جمهوری اسلامی، رزمندگان غیور ایران حتی ذره‌ای از خاک میهن را به آنها ندادند.

ذوالقدر با بیان اینکه 20 هزار کیلومتر مربع از خاک ایران در اشغال نیروهای بعثی قرار داشت، تصریح کرد: رزمندگان ایران اسلامی در کمتر از دو سال کشور را از دست اشغالگران خارج کردند.

وی گفت: این در حالی بود که قبل از موجودیت نظام جمهوری اسلامی، بیش از یک میلیون متر مربع بر اثر وقوع 20 جنگ و درگیری از خاک کشور جدا شده بود.

معاون راهبردی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه ایثار شهدا مثال‌زدنی و کم‌نظیر است، ابراز داشت: گاهی برخی افراد و بعضی از مسئولان مطالبی را در خصوص چرایی حضور رزمندگان در جبهه‌های جنگ بر زبان می‌راندند که جای تعجب دارد.

*تبعیت از ولایت عامل موفقیت در همه امور

وی در تشریح این مطلب گفت: برای مثال وزیر ارشاد وقت دوران اصلاحات، جنگ ایران و عراق را جنگ دو کشور برادر و "برادرکشی" خطاب می‌کرد در صورتی که دنیای استکبار برای از بین بردن موجودیت نظام اسلامی و تجزیه ایران کمر همت بسته بودند.

ذوالقدر در پایان تبعیت از ولایت را عامل موفقیت ایران در عرصه‌های گوناگون دانست و تأکید کرد: امروز پرچم عزت ملی ایران در دست پر قدرت رهبری قرار دارد و موقعیت‌شناسی و شجاعت ایشان، کشور را از تنگناها و بحران‌های مختلف به سلامت عبور داده است.

انتهای پیام/ر10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول