اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی گناباد خبر داد

فعالیت 18 واحد پرورش بوقلمون به ظرفیت 20 هزار قطعه در گناباد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: در حال حاضر شهرستان گناباد دارای 18 واحد فعال پرورش بوقلمون به ظرفیت 20 هزار قطعه است.

فعالیت 18 واحد پرورش بوقلمون به ظرفیت 20 هزار قطعه در گناباد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمدباقر جاهدی صبح امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار فارس در گناباد اظهار داشت: با فعال شدن یک واحد در سال 1389 و توسعه آن، در حال حاضر شهرستان دارای 18 واحد فعال پرورش بوقلمون به ظرفیت 20 هزار قطعه است.

وی افزود: با احداث و راه‌اندازی این واحد صرفه‌جویی مناسبی در مصرف گازوئیل و نفت و هزینه‌های ساختمان، تاسیسات آبخوری و دانخوری، کارگری، دارو و درمان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد ادامه داد: مصرف گازوئیل در پرورش بوقلمون صنعتی 5 برابر کم‌تر از واحد پرورش مرغ گوشتی است به طوری که در یک واحد پرورش بوقلمون در بهمن‌ماه 2 هزار و 500 لیتر گازوئیل نیاز است در صورتی که در یک واحد پرورش مرغ گوشتی 7 هزار و 500 قطعه‌ای 12 هزار لیتر گازوئیل مورد نیاز است.

جاهدی گفت: در خرید تجهیزات آبخوری، دانخوری در هر واحد پرورش بوقلمون نسبت به واحد مرغ گوشتی میزان 5 میلیون ریال صرفه‌جویی می‌شود که در 20 واحد پرورش بوقلمون 100 میلیون ریال صرفه‌جویی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد افزود: در مصرف دارو در یک واحد پرورش بوقلمون میزان 5 میلیون ریال کم‌تر از همتای خود در پرورش مرغ گوشتی صرفه‌جویی می‌شود.

وی تصریح کرد: در شهرستان گناباد با راه‌اندازی 20 واحد پرورش بوقلمون 100 میلیون ریال در دارو صرفه‌جویی شده است.

جاهدی افزود: در هزینه آب و برق نیز به دلیل کم‌تر مصرف شدن آن در واحدهای پرورش بوقلمون در یک واحد یک هزار قطعه‌ای پرورش بوقلمون نسبت به یک واحد 7 هزار و 500 قطعه‌ای مرغ گوشتی یک میلیون ریال کم‌تر مصرف می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد ادامه داد: در شهرستان گناباد با راه‌اندازی 20 واحد پرورش بوقلمون 20 میلیون ریال در هزینه آب و برق صرفه‌جویی شده است.

جاهدی گفت: کارگر در واحدهای پرورش بوقلمون نصف واحدهای پرورش مرغ گوشتی است بنابراین در هر ماه به ازای یک واحد پرورش بوقلمون هزار قطعه‌ای نسبت به واحد پرورش مرغ گوشتی 7 هزار و 500 قطعه‌ای، 2 میلیون و 500 هزار ریال صرفه‌جویی می‌شود و این در حالی است که در شهرستان گناباد با راه‌اندازی 20 واحد پرورش هزار قطعه‌ای 50 میلیون ریال در هزینه‌های کارگری ماهانه صرفه‌جویی شده است.

جاهدی گفت: در مصرف دان به دلیل اینکه بوقلمون یک حیوان همه‌چیزخوار است و می‌تواند به راحتی از ضایعات کشاورزی استفاده کند میزان قابل ملاحظه‌ای صرفه‌جویی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد افزود: در صورتی که پرورش ‌دهندگان بوقلمون شهرستان از سن 60 روزگی به بعد از ضایعات استفاده کنند میزان 240 میلیون ریال صرفه‌جویی خواهند کرد.

جاهدی گفت: واحدهای پرورش بوقلمون نسبت به واحدهای پرورش مرغ گوشتی نیاز به ساختمان و تاسیسات و تجهیزات آن‌چنانی ندارند که در مقام مقایسه با واحدهای پرورش مرغ گوشتی صرفه‌جویی بسیار بالایی می‌شود، بنابراین نیاز به آبخوری اقدامات و نیپل و دانخوری اتومات و سیستم‌های تهویه ترکیبی و پریجت و هیترو ندارند.

وی افزود: در شهرستان گناباد مبلغ 2 میلیارد ریال در احداث ساختمان و تاسیسات محل نگه‌داری بوقلمون صرفه‌جویی شده است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول