اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت صورت گرفت

فعالیت 25 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: 25 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی استان برای اوقات فراغت دانش‌آموزان فعال هستند.

فعالیت 25 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 25 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی استان، اوقات‌ فراغت 2 هزار و 500 دانش‌آموز را غنی‌سازی علمی می‌کنند.

فخریان افزود: 100 پایگاه علمی - درسی با عنوان مدرسه کنکور 1392 برای پایه سوم دبیرستان به همت معاونت متوسطه برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: 4 تشکل فرهنگی دانش‌آموزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت برنامه‌ریزی جامعی کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: بسیج دانش‌آموزی برنامه اردوگاه‌های سازندگی و فرهنگی و انجمن اسلامی دانش‌آموزی برنامه‌های اختصاصی معرفتی تدارک دیده که از جمله آن سیر مطالعات کتب شهید مطهری مورد توجه و حمایت قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی اظهار داشت: سازمان دانش‌آموزی بحث گردشگری و زیارتی تفریحی را برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در دستور کار قرار داده است.

فخریان گفت: 4 اردوگاه استانی و 6 اردوگاه منطقه‌ای و اردوگاه کشوری باغرود آمادگی برای پذیرایی از دانش‌آموزان سراسر کشور را برای طرح اوقات فراغت دارد.

وی اظهار داشت: بیش از 40 دستگاه، متولی پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزی هستند، آموزش و پرورش امکانات زیرساختی را دارد، اما اعتبارات مورد نیاز را ندارد و نیازمند نگاه ویژه دولت در این زمینه است.

فخریان گفت: سعی آموزش و پرورش این است که دانش‌آموزان را از فعالیت‌های فردی و غیر فعال به سمت فعالیت‌های گروهی و فعال ترغیب کند.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار داشت: در طرح ملی حفظ قرآن کریم که از آبان‌ماه آغاز شده، تاکنون 220 هزار دانش‌آموز ثبت‌نام کرده‌اند که این طرح در خردادماه به پایان می‌رسد و دانش‌آموزان برای شرکت در مسابقات قرآنی دعوت می‌شوند که تا پایان تیرماه و ماه مبارک رمضان نتایج این مسابقات اعلام ‌می‌شود.

فخریان در ادامه از رشد 22 درصدی بودجه اوقات فراغت دانش‌آموزی استان خبر داد و گفت: اما با وجود این اعتبارات، فقط 20 درصد دانش‌آموزان استان از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند و بقیه جذب موسسات آموزشی، علمی، فرهنگی غیر دولتی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش افزود: در تابستان امسال تعداد پایگاه‌های دروس تقویتی و جبرانی بیشتر شده و اعلام کردیم که تکرار پایه در اول دبیرستان نداریم ولی تکرار درس داریم.

فخریان در پایان از برگزاری اردوگاه‌های بنیاد علوی برای دومین سال با همکاری آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه ابتدایی تا پایان خردادماه و مقطع متوسطه و راهنمایی تا 15 تیرماه است.

انتهای پیام/ب20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول