اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

16 مدرسه استعدادهای درخشان در اردبیل فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 16 مدرسه استعدادهای درخشان در استان اردبیل در مقاطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه مشغول خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان و معلمان هستند.

16 مدرسه استعدادهای درخشان در اردبیل فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در جلسه ستاد ویژه مدارس استعدادهای درخشان اردبیل اظهار داشت: مدارس استعدادهای درخشان در استان اردبیل در سال تحصیلی گذشته هشت مدرسه بود که در شهرهای مشگین‌شهر و اردبیل فعالیت داشتند.

وی تصریح کرد: برای سال تحصیلی آینده نیز هشت مدرسه دیگر در دوره متوسطه شهرهای پارس‌آباد، خلخال، گرمی و اردبیل راه‌اندازی شده و اقدام به پذیرش دانش‌آموز می‌کنند.

محمودزاده خاطرنشان کرد: رشته علوم انسانی امسال برای نخستین بار در صورت استقبال دانش‌آموزان سال اول متوسطه و ثبت‌نام آنها در آزمون دایر شده و تحصیل در آن انجام می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: هدف اصلی از توسعه مدارس استعدادهای درخشان شناسایی دانش‌آموزان نخبه و مستعد است که می‌توانند آینده کشور را از هر لحاظ تضمین کنند.

وی با بیان اهمیت این مدارس و حساسیت رهبر معظم انقلاب نسبت به کیفی‌سازی برنامه‌های این‌گونه مدارس بیان کرد: توجه وزیر آموزش و پرورش و مجموعه وزارت بر تکمیل تجهیزات و امکانات ویژه این مدارس است.

به گزارش فارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: دستورالعمل و شیوه‌نامه برای تکمیل و تجهیز مدارس جدیدالتأسیس استعدادهای درخشان ابلاغ شده و ما براساس آن اقدام به تشکیل کلاس‌ها در این مدارس می‌کنیم.

محمودزاده گفت: این مدارس پیشرو مدارس دیگر هستند و باید در به کارگیری نیروهای مجرب و با تجربه و در اختیار گذاشتن امکانات بیشتر کوشا بوده و در این زمینه راهبردهای اصلی را محقق کنیم.

وی برگزاری کلاس‌های مختلف از جمله کنکور، المپیادها و تشکیل تیم‌های ربوکاپ، نانو و... را در این مدارس ضروری خواند و افزود: از مدیران انتظار داریم برای افزایش بهره‌وری این مدارس بر کیفی‌سازی نیروهای خود اهتمام ویژه داشته باشند.

محمودزاده تصریح کرد: حساسیتی برای استفاده از دبیران مرد در مدارس دخترانه وجود ندارد به جز در مواردی که دستورالعمل به شکل صریح ممنوعیت آن را یادآور شده است.

وی از اداره کل نوسازی مدارس نیز خواست نسبت به تکمیل نواقص احتمالی تجهیزات مدارس استعدادهای درخشان و نیز هوشمند کردن این مدارس اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول