اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پای حرف‌های عکاس امام راحل

تنها در دوران دفاع مقدس از امام (ره) جدا شدم

خبرگزاری فارس: عکاس امام راحل گفت: بعد از انقلاب تنها در دوران دفاع مقدس از امام (ره) جدا شدم و به جبهه رفتم، دیدم حضور من در جبهه می‌تواند موثرتر باشد، هم می‌جنگیدم هم عکس می‌گرفتم، با شهید آوینی با هم بودیم.

تنها در دوران دفاع مقدس از امام (ره) جدا شدم

کریم کشاورز شیرازی لحظاتی پیش در حاشیه دیدار با آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: من عکس‌های فراوانی از امام راحل، مقام معظم رهبری، آقا شیخ حسین لنکرانی و دیگر شخصیت‌های بزرگ و تاریخی گرفته‌ام.

عکاس امام خمینی (ره) گفت: سال 52 بود یا 53 که آقا شیخ حسین لنکرانی من را به امام (ره) معرفی کردند و برای حضور نزد ایشان به نجف اشرف رفتم، همه عکس‌های امام راحل در نجف را خودم گرفتم.

وی در ادامه بیان داشت: زمانی که امام به پاریس رفتند دیگر من به ایران بازگشتم اما همواره دلم پیش آقا بود، همیشه عکاسی بزرگان و شخصیت‌های روحانی و معنوی را دوست داشتم، تا اینکه امام (ره) از پاریس برگشتند، در بهشت زهرا (س) خدمت ایشان رسیدم و تصاویر منتشر شده آقا در بهشت زهرا (س) را نیز من گرفتم و همواره نزد امام (ره) در جماران بودم و از دیدارهای ایشان و مراسمات عکس می‌گرفتم.

کشاورز شیرازی تاکید کرد: هم به کار عکاسی علاقمند هستم و هم به کار نویسندگی و تا به حال حدود 25 جلد کتاب به رشته تحریر در آوردم که از این میان می‌توان به «استفتائات مقام معظم رهبری»، کتاب در مورد 14 معصوم علیهم‌السلام، «زندگینامه شیخ حسین لنکرانی» معروف به بزرگ مرد دین و سیاست، سه جلد کتاب در باب فلسفه و ... اشاره کرد.

عکاس امام خمینی (ره) عنوان کرد: یادم هست روزی حاج آقا (منظور آیت‌الله محمودی امام جمعه ورامین) با امام (ره) دیدار داشتند، حاج آقا روی زمین نشسته بودند و امام (ره) روی صندلی و من عکس ایشان و امام (ره) را گرفتم، در منزل و مابین دیگر کارهای من وجود دارد، حتما برایتان می‌آورم، عکس زیبایی است.

وی خاطرنشان کرد: در سفر مقام معظم رهبری در سال 82 به شهرستان ورامین نیز آن تصویر معروف حاج آقا و رهبر معظم انقلاب را بنده گرفتم که در تمام مراسم‌ها و مناسبت‌های شهرستان ورامین استفاده می‌شود، الان هم هرگاه رهبری به جایی سفر می‌کنند، من خودم می‌روم و محافظان آقا هم مرا می‌شناسند، کاری ندارند، می‌روم جلو و عکس می‌گیرم، بعد می‌روم بیت می‌دهم به بچه‌های بیت ... .

کشاورز شیرازی یادآور شد: بعد از انقلاب تنها در دوران دفاع مقدس از امام (ره) جدا شدم و به جبهه رفتم، دیدم حضور من در جبهه می‌تواند موثرتر باشد، هم می‌جنگیدم هم عکس می‌گرفتم، با شهید آوینی با هم بودیم، شهید آوینی در شهرری بچه محلمان بود، دوست بودیم، الان هم 50 درصد جانبازی دارم، شیمیایی هستم، 81 ماه در منطقه بودم و در عملیات کربلای 4 -اگر اشتباه نکنم- در سال 1365 مجروح شدم.

عکاس امام خمینی (ره) در پایان ابراز داشت: شهید عزیز ورامین، شهید ملا آقایی پسر دایی خانمم هست، از سال 42 که قیام 15 خرداد مردم ورامین رخ داد به این شهر علاقه پیدا کردم، از نظر من این قیام بزرگ‌ترین و بی‌سابقه‌ترین قیام قرن اخیر بود.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول