اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی:

خط‌ دهنده اصلی ناهنجاری‌های اجتماعی استکبار است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان و خانواده‌ها باید در زمینه فرهنگ بی‌بند و باری حساس باشند زیرا خط دهنده اصلی این هجوم گسترده و وضعیت نابه‌هنجار اجتماعی استکبار است.

خط‌ دهنده اصلی ناهنجاری‌های اجتماعی استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در نخستین مراسم یادمان مداحان، ذاکران و خادمان شرق استان کرمان در بم اظهار داشت: مردم شهرستان‌های بم، ریگان، نرماشیر و فهرج همواره محبت خود به خاندان ولایت را ثابت کردند.

وی به ذکر تاریخچه عزاداری مردم بم در طی سال‌های قبل و پس از زلزله اشاره کرد و افزود: همواره شاهد عزاداری‌های باشکوه مردم ولایتمدار بوده‌ام و در حال حاضر هم مردم بم با مراسم عزاداری باشکوه خود در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نه‌تنها افتخار استان بلکه افتخار کشور و الگویی برای شهرستان‌های دیگر کشور شدند.

خاتمی خاطرنشان کرد: مردم بم با هماهنگی منظم و استفاده از نوحه‌های معنادار ولایی بودن خود را به مردم جهان نشان دادند.

امام جمعه موقت تهران به نامگذاری بم با عنوان دارالصابرین از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: این نامگذاری از سوی ایشان یک مدال افتخار برای مردم بم است.

خاتمی حضور رهبر انقلاب پس از زلزله بم را دمیدن روح نشاط و شادابی و سرعت بخشیدن به ساختن شهری آباد و زیبا دانست و گفت: در هیچ کجای دنیا یک شهر ویران شده طی این مدت کوتاه ساخته و زنده نمی‌شود اما این امر با عنایت مقام معظم رهبری در بم محقق شد.

وی به برخی کمبودهای موجود در بم اشاره کرد و ابراز داشت: با صبوری و همکاری به تدریج کاستی‌های عمران شهری از جمله حسینیه‌ها هم ساخته می‌شود.

خاتمی برگزاری مراسم گرامیداشت مداحان، ذاکران و خادمان امام حسین (ع) شرق استان کرمان را ابتکاری شایسته دانست و افزود: این مراسم‌ها سبب می‌شود تا این افراد از یاد نروند.

وی رساندن فرهنگ عاشورا را توسط مداحان در عزاداری‌ها ضروری دانست و تصریح کرد: باید این مجالس مجالس فریاد بر ظلم باشد و مجلسی که در آن نامی از امام و شهدا نیست، مجلس حسینی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری آمریکا را یزید زمان و اتحادیه اروپا را شمر و عمر سعد دانست و بیان کرد: همین ظالمان هستند که در سوریه بیش از 100 نفر زن و کودک را به جرم شیعه بودن قتل عام کردند.

خاتمی با بیان اینکه آن چه امروز در سوریه روی می‌دهد، انتقام از مقاومت و حزب‌الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران است، گفت: مردم سوریه با حضور 60 درصدی خود و رای دادن به قانون اساسی سبب خشمگین شدن جهان استکبار شدند به طوریکه وزیر امور خارجه آمریکا این مردم را گروهی نادان توصیف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز سنگر سید‌الشهدا (ع) نظام مقدس جمهوری اسلامی است، بر ضرورت توجه به مجالس شادی و عزای اهل بیت در کنار یکدیگر تأکید کرد و بیان داشت: محبت به اهل بیت یعنی همه خوبی‌ها و هر کس وارد آن شد به همه خوبی‌ها دست پیدا می‌کند.

خاتمی به هجمه گسترده شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت در راستای ترویج فرهنگ بی‌بند و باری اشاره کرد و بیان داشت: مسئولان و به ویژه خانواده‌ها باید در این زمینه بسیار حساس باشند زیرا خط دهنده اصلی این هجوم گسترده و وضعیت نابهنجار اجتماعی استکبار است.

به گزارش فارس، در این مراسم از بیش از 100 نفر از خادمان امام حسین (ع) در شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر تجلیل شد.

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول