اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش همدان:

مدارس حق دریافت مبلغ اضافی بابت ثبت‌نام را ندارند

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد ثبت‌نام اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: مدارس حق دریافت هیچ گونه هزینه اضافی به غیر از هزینه کتاب و بیمه را ندارند.

مدارس حق دریافت مبلغ اضافی بابت ثبت‌نام را ندارند

علی فرهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص چگونگی ثبت‌نام دانش‌آموزان اظهار داشت: امسال به دلیل اجرای نظام تحول بنیادین ثبت‌نام دانش‌آموزان دو ماه زودتر برگزار می‌شود تا برنامه‌ریزی دقیق از لحاظ نیروی انسانی و مکان آموزشی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: تا‌کنون 90 درصد دانش‌آموزان کلاس اول ثبت‌نام کردند که فقط 10 درصد آنان باقی مانده است و بقیه مقاطع خود به خود در مدرسه مشغول به تحصیل خود ثبت‌نام می‌شوند.

دبیر ستاد ثبت‌نام اداره کل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: 20 ستاد ثبت‌نام در استان همدان مشغول به سرکشی به مدارس بودند که در اردیبهشت ماه 499 مورد سرکشی از مدارس داشتیم که 477 مورد مدارس دولتی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شماره تلفن‌های پاسخگویی به شکایات در مدارس نصب شده تا خانواده‌ها در صورت داشتن مشکلی با مرکز رسیدگی به شکایات تماس بگیرند.

فرهی اظهار داشت: در خصوص شکایات رسیده به مرکز، بیشترین شکایات مربوط به انتقال دانش‌آموزان بوده است.

وی گفت: با توجه به طرح تحول بنیادین تعدادی از مدارس به ناچار جابه‌جا خواهد شد که سعی کردیم تا کمترین آسیب به دانش‌آموزان به خصوص از لحاظ مسافت صورت بگیرد.

دبیر ستاد ثبت‌نام اداره کل آموزش و پرورش استان همدان تأکید کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان صرفاً از طریق سامانه الکترونیکی خواهد بود و دریافت شهریه و هر گونه هزینه تحصیلی یا تعهد تحصیلی در حین ثبت‌نام در مدارس دولتی خلاف مقررات است و هزینه اخذ شده بابت پول کتاب و بیمه است.

وی در پایان گفت: فقط تعدادی از مدارس هیئت امنایی به اخذ شهریه می‌پردازند که آن هم باید با رعایت آیین‌نامه شورای عالی آموزش و پرورش صورت بگیرد.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول