اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی چالوس خبر داد

پیشرفت 50 درصدی مدرسه معارف اسلامی چالوس

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی چالوس از پیشرفت 50 درصدی ساختمان دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صداری چالوس خبر داد.

پیشرفت 50 درصدی مدرسه معارف اسلامی چالوس

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، حجت‌الاسلام علی اسفندیاری در نشست خبری بمناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلغیات اسلامی به دستور امام راحل گفت: احداث این مدرسه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب بوده که اعتبار 850 میلیون تومانی داشته است.

وی ابراز داشت: از ردیف اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به چالوس 100 میلیون تومان برای تجهیز مراکز و موسسات فرهنگی و قرآنی و راه‌اندازی شبکه تبیان در نظر گرفته شد که برای مراکز قرآنی 10 میلیون، هیئت‌های مذهبی 15 میلیون، کانون مداحان 5 میلیون، تجهیز چهار کتابخانه حوزه دین 20 میلیون تومان و شبکه تبیان 50 میلیون تومان هزینه شده است.

اسفندیاری همچنین با اشاره به اینکه در سال گذشته 110 میلیون تومان اعتبار از ردیف‌های تملک و دارایی استانی و 16 میلیون تومان از سایر منابع در راستای اجرای برنامه‌های مختلف در این اداره هزینه شده، ادامه داد: خدمات فرهنگی ارائه شده در سازمان تبلیغات رایگان است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشینه سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: این سازمان در سال 1360 به دستور امام راحل و با هدف ارتقای فرهنگ دینی در جامعه تاسیس شد و اداره سازمان تبلیغات اسلامی چالوس نخستین اداره شهرستانی بعد از تاسیس اداره کل بود که تا سال 80 تنها اداره سازمان در غرب استان فعالیت می‌کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چالوس همچنین خاطرنشان کرد: فعالیت‌های این اداره در پنج بخش کانون‌های قرآنی، معاونت فرهنگی و تبلیغی، تشکل‌های دینی، اداری و مالی و شبکه تبیان پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: شش موسسه قرآنی کوثر، بنت الهدی، امام حسین(ع)، صاحب الزمان، نورالهدی و مطهره و همچنین پنج خانه قرآن در روستاهای تجن کلای علیا، سینوا، تازه آباد، ذوات شرق و هچیرود در چالوس فعالیت دارند.

اسفندیاری به برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن و نهج البلاغه، طرح کرسی تلاوت، کلاس‌های قرائت قرآن، مسابقات قرآنی، آموزش 600 دانش‌آموز مقطع راهنمایی در طرح مصباح الهدی در بخش تعلیم مفاهیم قرآنی، اجرای برنامه‌های فرهنگی در طرح‌های دانش‌آموزی، برنامه‌های فرهنگی طرح‌های سالم‌سازی دریا و جنگل، برگزاری نمایشگاه کتاب در مناسبت‌های مختلف، برگزاری 25 گفتمان دینی در سال گذشته و شش گفتمان دینی در چند ماهه 91، اعزام روحانی به مساجد، اجرای طرح مسجد نت، توزیع کتاب، طرح مسجدیاری به عنوان عمده فعالیت‌های صورت گرفته در این اداره اشاره کرد.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به منطقه‌بندی شدن فعالیت‌های قرآنی استان و قرار گرفتن شهرستان‌های نور تا رامسر در منطقه یک، شهرستان چالوس به عنوان مرکز این طرح با عنوان خادم قرآنی غرب استان انتخاب شد که 20 میلیون تومان اعتبار برای امور قرآنی هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش فرهنگی سازمان تبلغیات اسلامی کشور به طرح‌های برتر ارائه شده از شهرستان‌ها بودجه خواهد داد از ارائه 25 طرح به سازمان و موافقت با 9 طرح این اداره خبر داد و اضافه کرد: طرح‌های تربیت خطیب، طرح تربیت کادر متخصص مشاور دینی بانوان، طرح آموزش مهارت زندگی ویژه زوج‌های جوان، تبلیغات محیطی و دیوارنویسی، فعالیت فرهنگی در مناطق آسیب دیده، طرح تفسیر نهج البلاغه، نشست‌های دانشگاهی، آموزش وبلاگ‌نویسی و استقرار روحانی در مدرسه نمونه دولتی فاطمیه هچیرود از طرح‌های موافقت شده سازمان است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چالوس با اشاره به اینکه 45 هیئت مذهبی ثبت شده در چالوس وجود دارد از راه‌اندازی کمیته خواهران مداح در چالوس خبر داد و اذعان داشت: تاکنون 60 مداح خواهر شناسایی و دوره آموزشی ویژه برایشان برگزار شد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول