اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش:

بیش از 98 درصد کودکان ایرانی به موقع وارد مدرسه می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: با تلاش مسئولان مربوطه آموزش‌ و پرورش و تدوین برنامه‌های با کیفیت آموزش در نظام آموزشی اکنون کودکان ایرانی بیش از 98 درصد برای آموزش تعلیم و تربیت به موقع وارد مدرسه می‌شوند.

بیش از 98 درصد کودکان ایرانی به موقع وارد مدرسه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی باقرزاده عصر امروز در همایش اعضای گروه‌های بهبود کیفیت و برون‌سپاری سوادآموزی مناطق تابعه آموزش‌ و پرورش استان قزوین که در سالن اجتماعات دبیرستان توحید شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با به موقع رفتن افراد به مدرسه بی‌سوادی در سن شش سال در کشور بسیار کاهش یافته است و نهضت سوادآموزی با به‌ کارگیری راهکارهای انگیزه یادگیری علم و دانش به افراد بی‌سواد تلاش می‌کند تا بی‌سوادی در کشور را ریشه‌کن کند.

وی با اشاره  به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "باید تا پایان برنامه پنجم توسعه ریشه بی‌سوادی در کشور به صفر برسد"، بیان کرد: با توجه به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب، مسئولان ارشد کشوری و با رعایت مقررات نظام آموزشی  می‌توان سریعتر بی‌سوادی در کشور را ریشه‌کن کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: مهم‌ترین دستگاه اجرایی در کشور آموزش‌ و پرورش است که باید همه دستگاه‌های اجرایی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور به آموزش و پرورش کمک کنند تا این نهاد بتواند در کوتاه‌ترین زمان بی‌سوادی را در کشور به صفر برساند.

باقرزاده دسترسی و کیفیت را دو مؤلفه اصلی نظام آموزشی در کشور دانست و گفت: دولت به صورت رایگان امکانات آموزشی برای افراد جامعه در سن شش تا 18 ساله فراهم می‌کند تا آنان بتوانند مراحل تحصیلی در مدارس را با کیفیت بگذرانند.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش ادامه داد: تضمین کیفیت نظام آموزشی از پرهزینه‌ترین خدمات کشورها به شهروندان است که نظام آموزشی ایران سعی می‌کند تا بتواند در این نظام کیفیت آموزشی با رعایت عدالت به صورت مساوات به دانش‌آموزان ارائه شود.

*ریشه‌کن کردن بی‌سوادی تا پایان سال 92 در قزوین

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه استان قزوین از ظرفیت‌های مطلوب نظام آموزشی اجرایی در کشور برخوردار است، یادآور شد: مدیر‌کل آموزش‌ و پرورش با توجه به توانایی‌های نظام آموزشی تعهد کرده تا پایان سال 92 بی‌سوادی را در این استان ریشه‌کن کند.

وی با بیان اینکه تشکیل حکومت اسلامی از مهم‌ترین برنامه‌های اولیای خداوند بوده است، اظهار کرد: معلمان با تعلیم و تربیت به دانش‌آموزان می‌توانند پایه‌های این حکومت را مستحکم‌تر کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ماندگارترین تمدن‌ها در طول تاریخ، تحقق آرمان سند چشم‌انداز 20 ساله و پیشرفت و عدالت در حکومت اسلامی در گروه تحقق نظام آموزشی موفق بوده است، عنوان کرد: هر حکومتی با توجه به علم و دانش به پیشرفت بسیار چشم‌گیری در همه عرصه‌های مختلف از جمله علم و صنعت رسیده است.

باقرزاده ادامه داد: با ساماندهی و تقویت نظام آموزشی ایران می‌توان به رشد مطلوبی در همه عرصه‌های مختلف علمی رسید تا ایران بتواند در کوتاه‌ترین زمان به توسعه و پیشرفت چشم‌گیر علمی برسد.

وی با بیان اینکه نظام آموزشی ایران به سه دوره رسمی و عمومی، عالی و غیررسمی تقسیم می‌شود، اضافه کرد: دوره آموزشی رسمی و عمومی از مهم‌ترین جایگاه علمی در کشور برخوردار است که دانش‌آموزان از سن شش تا 18 ساله در مدارس استان قزوین می‌توانند علم و دانش را فرا بگیرند.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش افزود: در دوره رسمی و عمومی نظام آموزشی ایران باید بهترین امکانات آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شود تا با تعلیم و تربیت موفق آنان ایران به رشد و پیشرفت‌های علمی در عرصه‌های مختلف جامعه برسد.

ارتباط مستقیم نظام آموزشی موفق با تولید ثروت ملی

وی با بیان اینکه تولید ثروت، امنیت و نظام آموزشی در این کشورها رابطه مستقیم دارد، افزود: هر کشور موفقی در عرصه‌ علمی موفقیت خود را مدیون نظام آموزشی حاکم بر آن کشور می‌داند و آموزش و پرورش با کیفیت در مدارس می‌تواند تضمین تولید علم باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کشورهای موفق در دنیا سرمایه‌گذاری عظیمی را در دوره آموزشی رسمی و عمومی می‌کنند تا با تقویت این دوره آموزشی بتوانند به پیشرفت علمی خوبی در دنیا برسند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اضافه کرد: کشورهایی از جمله انگلستان، کانادا و امریکا نظام آموزشی رسمی و عمومی در کشورشان را تقویت و سعی می‌کنند این دوره آموزشی را در این کشورهای مستعمره تضعیف کرده تا بتوانند اندیشه‌های خودشان را به آنان القا کنند.

وی با اشاره سرانه بالای ثروت ملی کشورهای توسعه یافته ابراز کرد: طبق تحقیقات انجام شده علت ثروت بالای ملی در این کشورها را تقویت نظام آموزشی آنان دانست و تصریح کرد: بیش از 70 درصد ثروت آن‌ها مدیون نقش مؤثر ایفای نیروی انسانی در نظام آموزشی و تقویت دوره نظام آموزشی رسمی و عمومی است.

این مقام مسئول ادامه داد: آموزش با کیفیت نیاز هر فرد در جامعه است که با تغییر نحوه آموزش در کشور می‌توان کیفیت آموزشی در نظام آموزش را ارتقا داد تا افراد با انگیزه خوبی برای یادگیری علم و دانش تلاش کنند و با تحقق این هدف بی‌سوادی در کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه ریشه‌کن شود.

*ریشه‌کن کردن بی‌سوادی دلیل ادغام بین نهضت سوادآموزی و آموزش و پرورش

این مقام مسئول ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در کشور در زمان کوتاه را از مهم‌ترین دلایل ادغام بین سازمان نهضت سوادآموزی با آموزش و پرورش برشمرد و بیان کرد: با ادغام این دو نهاد بهتر می‌توان با همکاری بین معلمان و مسئولان مربوطه دستگاه‌های اجرایی بی‌سوادی را در کشور ریشه‌کن کرد.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش ادامه داد: تقسیم کار بین همه افراد جامعه برای باسواد کردن افراد بی‌سواد از مهم‌ترین دلایل دیگر این ادغام بوده است.

وی ابراز کرد: باسواد کردن افراد بی‌سواد در جامعه کار بسیار سخت و حرفه‌ای است و معلمان با به کارگیری روشهای جذب افراد بی‌سواد به یادگیری می‌توانند در این زمینه موفق باشند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تکمیل بانک اطلاعات اسمی جامعه هدف نهضت سوادآموزی را از مهم‌ترین بانک آمار بی‌سوادی در کشور  دانست و افزود: با تبادل اطلاعات بین سازمان سرشماری در سال گذشته و این بانک می‌توان به آمار دقیق افراد‌ بی‌سواد در کشور رسید و براساس آن با برنامه‌ریزی مؤثر بی‌سوادی در کشور را تا پایان برنامه پنجم توسعه به صفر رساند.

باقرزاده شناسایی، جذب، آموزش، ارزشیابی، تحکیم سواد و پشتیبانی و حمایت از افراد بی‌سواد در جامعه را از فرآیند پنج مرحله‌ای باسواد کردن افراد بی‌سواد در نظام آموزشی دانست و گفت: افراد بی‌سواد با گذراندن این پنج مرحله می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان باسواد شوند و هدف ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در جامعه محقق شود

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول