اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش:

قطب‌های مدرسه دینی در کشور راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: از سال تحصیلی آینده قطب‌های مدرسه دینی در کشور راه‌اندازی می‌شود که هدف اصلی گسترش فرهنگ قرآن و آموزه‌های دینی است.

قطب‌های مدرسه دینی در کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمیدرضا حاجی بابایی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار داشت: این مدارس در جایگاهی بالاتر از مدارس قرآنی به گسترش فرهنگ معرفتی کمک کرده و دانش‌آموزان در کنار یادگیری دروس مصوب به صورت تخصصی دروس قرآنی را نیز یاد می‌گیرند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: در کنار گسترش قطب‌های مدرسه دینی در کشور که تا سه سال آینده به 5 هزار مدرسه می‌رسد هوشمندسازی این مدارس نیز در دستور کار قرار گرفته و فارغ‌التحصیلان این مدارس دو مدرک تحصیلی از آموزش و پرورش دریافت می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش از سند تحول بنیادین به عنوان نسخه شفابخش آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: در دیدار اخیر فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی با مناسب ارزیابی کردن روند اجرای سند، خواستار عملیاتی شدن بند به بند این سند کارساز شدند.

حاجی بابایی ادامه داد: در این نشست رهبر معظم انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش و فرهنگیان را مورد لطف قرار داده و از اجرایی شدن سند در 6 ماه گذشته ابراز رضایت کردند.

وی در ادامه سخنان خود از توسعه مدارس شاهد نیز در کشور خبر داد و گفت: 325 مدرسه شاهد در سال‌های اخیر به تعداد مدارس شاهد کشور افزوده شده که ما تلاش می‌کنیم تعدادی از این مدارس را نیز در قالب قطب‌های مدرسه دینی و قرآنی تجهیز و راه‌اندازی کنیم.

عضو کابینه دولت دهم از کاهش 20 درصدی مهاجرت‌ها در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: ما در توسعه مدارس تیزهوشان نیز در کنار راه‌اندازی بنیاد ملی نخبگان و مرکز ملی استعدادهای درخشان و همچنین دانش پژوهان سعی کردیم ظرفیت این مدارس را در اکثر استان‌ها بیش از دو برابر افزایش دهیم به طوری که 90 مدرسه تیزهوشان نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

حاجی بابایی تصریح کرد: در استان اردبیل 6 مدرسه تیزهوشان به 15 مدرسه رسیده و در کنار آن 17 مدرسه شاهد نیز در دو سال اخیر تکمیل و راه‌اندازی شده است.

وی گفت: در شهرهای مختلف که آمادگی برای راه‌اندازی این مدارس با تعداد دانش‌آموزان مدنظر وجود داشته باشد هیچ محدویتی برای توسعه این مدارس وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی و آموزش و پرورش قرار است در مراکز استان‌ها دو پردیس فرهنگیان راه‌اندازی شود.

حاجی بابایی اضافه کرد: ما در تلاش هستیم در این مراکز دانشگاهی بستر برای ادامه تحصیل معلمان فراهم شود و اگر مراکز قبلی تربیت معلم نیز نیاز به نوسازی و بازسازی داشته باشد مدیران استان‌ها موظف هستند از محل اعتبارات عمرانی نسبت به بازسازی و مرمت این مدارس اقدام کنند.

وی از به‌روز شدن تمام پرداختی‌ها در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: ما از سال گذشته پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته را به‌روز کردیم و در حال حاضر تمام مطالبات فرهنگیان به‌روز پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز از تلاش‌های مجموعه تعلیم و تربیت کشور در تدوین و اجرایی کردن سند تحول بنیادین قدردانی کرد و افزود: این آرزوی دیرین و نهضت تاثیرگذار امروز به ثمر نشسته و باید این ظرفیت را ارزشمند محسوب کرد.

حجت‌الاسلام سید حسن عاملی خواستار توسعه مدارس تیزهوشان در تمام شهرهای استان اردبیل شد و اظهار داشت: امید ما برای ساختن آینده کشور دانش‌آموزان تربیت یافته در دامن معلمان فرهیخته به ویژه دانش‌آموزان تیزهوش و با استعداد است.

وی موضوع تربیت شایسته را از دغدغه‌های جامعه و نظام خانواده توصیف کرد و گفت: آموزش و پرورش با توسعه مدارس قرآنی و تقویت آموزش‌های دینی و احیای نظام پرورشی سعی می‌کند در این زمینه گام‌های جدی را بردارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری همچنین خواستار تغییر نگاه غلط به موضوع رتبه‌بندی کنکور و اصلاح سهمیه مناطق مختلف در آزمون سراسری شد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول