اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای تیر ماه امسال صورت می‌گیرد

معاینات تکمیلی نوآموزان بدو ورود به مدرسه

خبرگزاری فارس: با آغاز برنامه پزشک خانواده شهری در فارس معاینات تکمیلی نوآموزان بدو ورود به مدرسه از ابتدای تیر ماه سال جاری با ثبت‌نام در برنامه پزشک خانواده شهری انجام می‌شود.

معاینات تکمیلی نوآموزان بدو ورود به مدرسه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه در هر سال از ابتدای تیر ماه آغاز می‌‌شود و در سال جاری از 16 خرداد ماه در سراسر استان فارس اجرایی شده است.

رزیتا بخشی‌زاده افزود: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه در 12 پایگاه در سطح شهر شیراز و 48 پایگاه در شهرستان‌های استان فارس در حال برگزاری است و خانواده‌های نوآموزان بدو ورود به مدرسه می‌توانند به نزدیک‌ترین پایگاه سنجش محل سکونت خود مراجعه کنند و نوآموزان در این مراکز از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، قد و وزن، دهان و دندان، واکسیناسیون و غیره سنجش می‌شوند.

بخشی‌زاده ابراز داشت: خانواده این نوآموزان با در دست داشتن شناسنامه، یک قطعه عکس و کارت واکسیناسیون می‌توانند به مدارس محل ثبت نام مراجعه و با دریافت معرفی‌نامه به پایگاه‌های مشخص شده مراجعه کنند.

وی بیان داشت: با اجرای برنامه پزشک خانواده شهری سلامت نوآموزان پس از ثبت‌نام در برنامه پزشک خانواده شهری، توسط پزشک عمومی بررسی و برای آنان پرونده الکترونیک سلامت تشکیل می‌شود.

مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: این در حالی است که سال‌های گذشته برای سهولت دسترسی این نوآموزان خدمات پزشک، با همکاری برون‌بخشی دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌کل آموزش و پرورش و سازمان سنجش استثنایی، پزشکان در پایگاه‌های سنجش مستقر می‌شدند، اما به دلیل اجرای برنامه و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت، ضروری است که این افراد برای دریافت معاینات تکمیلی به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول